55 962 läst ·
79 svar
56k läst
79 svar
Bordssåg AEG TS 250 K?
Jag har samma fråga då jag fick följande idag 
unser Logistiker hat uns mitgeteilt, dass wir diesen Artikel nicht nach Schweden versenden können, da dieser zu schwer für den Auslandsversand ist. Für die entstandenen Unannehmlichkeiten möchte ich mich hiermit entschuldigen und werde Ihre Bezahlung unverzüglich an Sie zurück senden.
unser Logistiker hat uns mitgeteilt, dass wir diesen Artikel nicht nach Schweden versenden können, da dieser zu schwer für den Auslandsversand ist. Für die entstandenen Unannehmlichkeiten möchte ich mich hiermit entschuldigen und werde Ihre Bezahlung unverzüglich an Sie zurück senden.
Vertixx var det, men jag tror inte det var vikten.Nimajneb skrev:
Jag gissar att under tiden som gick mellan min orderbekräftelse och de fick pengarna på sitt konto, så sålde de slut på alla de hade. Varan försvann ur deras sortiment i samband med detta.
Var väl inte meningen att jag skulle ha en sådan:|
Ursäkter är alltid lätt att hitta.sblixten skrev:
Såg förut att en av butikerna som säljer sågen via amazon.de levererar till Sverige, när det gäller distribution från Amazon från externa butiker så får man testa att lägga produkten varukorgen och gå några steg i kassan innan man får besked om det går att beställa eller inte.
Nu har jag ägnat en del av dagen för att få klarhet i om min såg finns och var den är.
Det visade sig att när Vertixx sa till mig att de inte kunde leverera till Sverige, så var redan sågen i Sverige.
Den hade transporterats av företaget Transoflex och lämnats över till Bring i Sverige,
sen har de haft sågen i 10 dagar och den kom en första vända till Östersund via Jönköping den 23:e,
för att åter åka till Jönköping och sedan tillbaka till Östersund igår.
Jag ringde dem och undrade om när jag får mitt paket och de hade lämnat över ärendet till dhl,
men skulle kolla upp det och återkomma så fort de visste något
Edit: Och precis närr jag skrivit klart detta och tryckt på skicka så kom sågen med dhl.
Jag skulle haft tålamod en dag till.
Det visade sig att när Vertixx sa till mig att de inte kunde leverera till Sverige, så var redan sågen i Sverige.
Den hade transporterats av företaget Transoflex och lämnats över till Bring i Sverige,
sen har de haft sågen i 10 dagar och den kom en första vända till Östersund via Jönköping den 23:e,
för att åter åka till Jönköping och sedan tillbaka till Östersund igår.
Jag ringde dem och undrade om när jag får mitt paket och de hade lämnat över ärendet till dhl,
men skulle kolla upp det och återkomma så fort de visste något
Edit: Och precis närr jag skrivit klart detta och tryckt på skicka så kom sågen med dhl.
Jag skulle haft tålamod en dag till.
Redigerat: