Tack för era svar!

Tack för era svar! Det verkar som att dem flesta tycker vit balk och platt köksö, precis motsats till vad jag hade tänkt :) Men frugan röstar med er så det blir nog bäst ändå :)

Ja, ibland får man inte riktigt det svar man trott när man tar livlinan "fråga publiken"... :-)

• Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Martin E skrev:
Ja, ibland får man inte riktigt det svar man trott när man tar livlinan "fråga publiken"... :-)
hehe så sant! :)

Är denna köksön bättre? Nu är hela höjd istället för att bara halva är höjd, eller att hela är lika låg som övriga bänkar.

6B6jn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker det viktigaste är att köksön har en bra arbetshöjd, eftersom det väl ändå är det som den främst ska vara? att få några extra sittplatser som även kan tjäna som matplatser ibland är väl bra - men vi har nog inte använt våra tre motsvarande platser mer än 3-4 gånger på 5 år... mest är det en arbetsbänk och ibland sittplats för några barn.

Håller med Martin E, köksön är ju kökets mittpunkt bokstavligen, min är 1.20*2.50 då med spis och liten vask 30*30 som bara blockerar en "halv" låda. och man når den därmed från bägge sidor, köksön används flitigt för matlagning, bakning ofta med flera personer samtidigt, vid större "fester" som buffebord, enda nackdelen med en stor ö är att det tenderar att "samlas" lite väl mycket grejor på den...

Om du prompt vill ha ett par sittplaster så hade jag satt några "överskåp" på kort sidan ut mot matbordet med en utstickande skiva ovanför . Bra ställe att ha el uttag på baksidan dvs inne på ön, jag har mina ovanför i ena ändan det är bra (tillsammans med belysning och "stänger" för att hänga grejor i krokar) och på ena kortsidan under kanten det är mindre lyckat när man har små barn...

Redigerat:
Hej! Tack för era svar!

Det är inte själva sittplatserna som gör att vi funderar på att höja ena änden, utan mer för att det eventuellt skymmer insynen mot köket.

Här kommer en bättre bild :) Kommer det se dumt ut eller kommer det bli bättre med tanke på insynen och att man får en bättre arbetshöjd?

QmGXK.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror inte det alls ser konstigt ut inte när det är en sådan pass öppen planlösning, man kan ju som sagt ha skåp eller hyllor där ochså. För max effekt vill man ju då dra ut det så långt det går kanske t.o.m på två håll, lämna dock rejält med plats framför kylskåpet, man bör kunna passera även om någon står med kylskåps dörren öppen..

islander skrev:
Tror inte det alls ser konstigt ut inte när det är en sådan pass öppen planlösning, man kan ju som sagt ha skåp eller hyllor där ochså. För max effekt vill man ju då dra ut det så långt det går kanske t.o.m på två håll, lämna dock rejält med plats framför kylskåpet, man bör kunna passera även om någon står med kylskåps dörren öppen..
Härligt! Tack för tipset!

katten1234 skrev:
Hej! Tack för era svar!

Det är inte själva sittplatserna som gör att vi funderar på att höja ena änden, utan mer för att det eventuellt skymmer insynen mot köket.

Här kommer en bättre bild :) Kommer det se dumt ut eller kommer det bli bättre med tanke på insynen och att man får en bättre arbetshöjd?

[bild]
Blir nog snygg och skymmer köket som önskat, men arbetshöjden blir nog inte bättre, utan snarare lite för hög (annars skulle man väl vilja ha alla köksbänkar på den höjden).

Autodidak1 skrev:
Blir nog snygg och skymmer köket som önskat, men arbetshöjden blir nog inte bättre, utan snarare lite för hög (annars skulle man väl vilja ha alla köksbänkar på den höjden).
Tack för ditt svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.