Jag tänkte börja med att byta fluxkondensatorn. Men jag hittar ingen som passar i dosan, så jag behöver nog ta upp ett hål i sidan. Men då ryker väl CE-märkningen? Kan jag råka illa ut då om jag glömmer sladden i huset när jag säljer det och på så vis sätter sladden på marknaden?

• Haha
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Nu får ni väl ge er! Även om virvlad ström och fluxkondingar i teorin kan skapa riktigt allvarliga skador är dessa problem i praktiken mycket sällsynta. Betydligt troligare är att du helt enkelt glömt att tömma ur gammströmmen innan du kopplade in sladdosan. Ett vanligt fel bland oerfarna självbyggare. ;)

• Haha
ToRy
  • Laddar…
:surprised: Nu börjar jag bli orolig. :thinking:

Alfredo Alfredo skrev:
Nu får ni väl ge er! Även om virvlad ström och fluxkondingar i teorin kan skapa riktigt allvarliga skador är dessa problem i praktiken mycket sällsynta. Betydligt troligare är att du helt enkelt glömt att tömma ur gammströmmen innan du kopplade in sladdosan. Ett vanligt fel bland oerfarna självbyggare. ;)
Lappri! :rolleyes: Gammströmmar i sladdosan försvann ju som företeelse när CE-märkningen infördes. Å andra sidan borde fluxkondensatorn vara DE-märkt snarare än CE... :thinking:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.