Nej det är santH Haas84 skrev:
Aj då.H Himle_peter skrev:
Jag skulle säga att om man ska binda eller inte beror på den ekonomi man har.
Räntan som bankerna erbjuder för att binda är ju en försäkring. Där man kan säga att man kommer betala en premie för att ha ett maxtak på vad kostnaden kan bli. Nackdelen är ju att man betalar det som banken tror är max.
om ni har en ekonomi som stabil. Två inkomster. Då skulle jag köra rörligt. Tåget har gått för tjäna på bundet.
är ni däremot på marginalen med ekonomin kan ni binda. Men det är ju en kostnad som sagt.
Tack för svaret , ja tänker lite så med men känns som att det blir största delen rörligt iafAppendix skrev:
Aj då.
Räntan som bankerna erbjuder för att binda är ju en försäkring. Där man kan säga att man kommer betala en premie för att ha ett maxtak på vad kostnaden kan bli. Nackdelen är ju att man betalar det som banken tror är max.
om ni har en ekonomi som stabil. Två inkomster. Då skulle jag köra rörligt. Tåget har gått för tjäna på bundet.
är ni däremot på marginalen med ekonomin kan ni binda. Men det är ju en kostnad som sagt.
Att man betalar en premie är inte riktigt sant. Har offererat mängder med kunder räntor och ofta tog vi en lika stor eller lägre marginal på 3 eller 5 års bindningstid för då hade vi kunderna hos oss de åren, tillsammans med deras pension- och barnsparande samt att vi slapp allt snack om ny rabatt annars byter jag bank varje år när den rörliga rabatten gick ut.Appendix skrev:
Aj då.
Det tyngsta argumentet för att få lägre ränta är att du lägger allt ditt sparande hos den banken imo.
Du bör ha fått ett bindande låneerbjudande/offert där det framgår vilka räntor respektive löptid har samt hur länge erbjudandet är giltigt.H Haas84 skrev:
Håller inte bankmannen/kvinnan det så tar du det med chefen.
Det har väl genom historien visat sig i längden varit böst att ha rörligt.
Att tajma in nått års bindning nu som är högre än rörligt eller vänta nptt pr och då har räntan stigit på rörligt till samma men binda är ännu dyrare känns lika svårt som att tajma in dippar och toppar på aktiemarknaden.
Binda sina räntor kan ses son en tjänst banken säljer till er och oftast en bättre att för för dom än oss kunder.
Jag kör rörligt ändå i graven
Att tajma in nått års bindning nu som är högre än rörligt eller vänta nptt pr och då har räntan stigit på rörligt till samma men binda är ännu dyrare känns lika svårt som att tajma in dippar och toppar på aktiemarknaden.
Binda sina räntor kan ses son en tjänst banken säljer till er och oftast en bättre att för för dom än oss kunder.
Jag kör rörligt ändå i graven
Nej. Eftersom räntorna inte sätts för än på tillträdesdagen så ger inte banken ett fast erbjudande nu.M mlb88 skrev:
Vill man binda redan nu måste man köra en räntesäkring. Det tar banken extra för. Alltså ett påslag på räntorna.