663 läst ·
22 svar
663 läst
22 svar
Bör man stänga av VVC?
Hej
I bbr står det men med tillägg att det bör komma inom ca 10 sekunder vid normföde 0,2l/sek men observera att det är BÖR ej skall.
Har man blandare med lägre flöde tar det längre tid.
OM inte beställare angivit en kortare tid i sina krav på utförande.
I bbr står det men med tillägg att det bör komma inom ca 10 sekunder vid normföde 0,2l/sek men observera att det är BÖR ej skall.
Har man blandare med lägre flöde tar det längre tid.
OM inte beställare angivit en kortare tid i sina krav på utförande.
Om det står BÖR i en föreskrift så betyder det inte att man kan bortse från den. För att avvika från ett BÖR, så måste man kunna motivera varför man gör det.
I det här fallet misstänker jag att det inte är en felkoppling som ligger bakom, utan det är så att rören ligger felaktigt förlagda eller dåligt isolerade så att de värmer upp golven i lägenheterna.
Det är sannolikt en projektörsmiss, alternativt har entreprenören avvikit från ritningen utan att det uppdagats. Det har hänt förr och kommer att hända igen.
I det här fallet misstänker jag att det inte är en felkoppling som ligger bakom, utan det är så att rören ligger felaktigt förlagda eller dåligt isolerade så att de värmer upp golven i lägenheterna.
Det är sannolikt en projektörsmiss, alternativt har entreprenören avvikit från ritningen utan att det uppdagats. Det har hänt förr och kommer att hända igen.
alltså ingen bedömningssport utan kan tolkas som skall i en rättB Björkskär skrev:
kan vara polacker som byggt för det som inte syns det finns inteL lordi skrev:Om det står BÖR i en föreskrift så betyder det inte att man kan bortse från den. För att avvika från ett BÖR, så måste man kunna motivera varför man gör det.
Klicka här för att svara