3 185 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Bör man ha mjukstart kap-gersåg?
Hej!
Först vill jag tacka för ett mycket bra forum som jag läser på dagligen.
Mycket användbart.
Jag har länge kollat på en kap- och gersåg och snöat in mig på Bosch blå-serie.
Nu har Beijer ett erbjudande på en GCM 8S + bord för 4000:-
Jag förstår att denna såg saknar mjukstart och jag är inte bekant med denna funktion.
Jag har tidigare använt en Dewalt av inte helt ny modell och jag tvivlar på att den har haft mjukstart, och jag klarade mig galant med denna.
Vad gör mjukstarten och är det värt att lägga lite extra pengar på den?
Jag är absolut ingen snickare utan jag kommer till sommaren bygga två staket där det kommer kapas väldigt många 45x45 ribbor. Sen kommer jag även bygga några odlinglådor. Värt med mjukstart då?
Tack för svar!
Först vill jag tacka för ett mycket bra forum som jag läser på dagligen.
Mycket användbart.
Jag har länge kollat på en kap- och gersåg och snöat in mig på Bosch blå-serie.
Nu har Beijer ett erbjudande på en GCM 8S + bord för 4000:-
Jag förstår att denna såg saknar mjukstart och jag är inte bekant med denna funktion.
Jag har tidigare använt en Dewalt av inte helt ny modell och jag tvivlar på att den har haft mjukstart, och jag klarade mig galant med denna.
Vad gör mjukstarten och är det värt att lägga lite extra pengar på den?
Jag är absolut ingen snickare utan jag kommer till sommaren bygga två staket där det kommer kapas väldigt många 45x45 ribbor. Sen kommer jag även bygga några odlinglådor. Värt med mjukstart då?
Tack för svar!
Personligen tycker jag att det är en trevlig funktion, men absolut ingen deal breaker. Bra pris. Enda nackdelen om man nu ska hitta någon är att bordet är i kortaste laget...
Och nej, min såg saknar den funktionen.
Och nej, min såg saknar den funktionen.
Jag kan tycka att mjukstarten ofta är irriterande då jag måste vänta med att såga tills klingan är uppe i varv.
Klicka här för att svara