Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Monterade brunnsmanchett och klämring idag. Har läst i annan tråd att klämringar av blå modell ska sitta som berget men det gör inte min. Den glappar inget men trycker jag på den så kan jag rotera den.
Manchetten går väl ungefär halvvägs ned bakom klämringen, kanske skar jag hålet några mm för stort.
Kan det vara läge att byta till den gula istället?
Manchetten går väl ungefär halvvägs ned bakom klämringen, kanske skar jag hålet några mm för stort.
Kan det vara läge att byta till den gula istället?
Det kan det nog kanske vara. Vad är det för märke på tätskiktet/manschetten?
Edit: Eller förresten, det går alltså att rotera klämringen? Det ska man nog inte ens kunna göra i "naken" brunn.. Det låter som att det är något knas med din klämring.
Edit: Eller förresten, det går alltså att rotera klämringen? Det ska man nog inte ens kunna göra i "naken" brunn.. Det låter som att det är något knas med din klämring.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Manchetten är Maxit.
Klämringen låg bara i brunnen och har legat på min hylla sen jag plockade ur den.
Klämringen låg bara i brunnen och har legat på min hylla sen jag plockade ur den.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Vet inte, står bara maxit längst ned på den. Fjädern sitter där den satt från början
Har du rollat tätskikt på manschetten eller satt i klämringen direkt?
Edit: Forskade lite. Du ska ha den blåa klämringen till Maxits grejer. Och du ska inte rolla tätskikt innan klämringen. Jag tror att det är något fel på din klämring.
Edit: Forskade lite. Du ska ha den blåa klämringen till Maxits grejer. Och du ska inte rolla tätskikt innan klämringen. Jag tror att det är något fel på din klämring.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Nu förstår jag inte riktigt, men jag satt dit manchetten, skar ut hålet, vek ned kanterna, satt i klämringen och rollade tätskikt....i den ordningen.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Men blå ring är den som ska funka väl?
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg