2 465 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
Boproduktion AB
Nu har jag inte använt dessa själv utan enbart haft oturen att vara tomten bredvid . De är ansvariga för markarbetet på granntomten och drog igång med full rulle. Inga konstigheter förrän både våran tomt och grannens tomt började användas som upplag för sprängsten vilket resulterade i att träden lutar (lär få sågas ned), tog sig friheter att ställa container mm på tomten medan de höll på. Jag fattar att det kan va struligt att göra en väg utan att inkräkta på grannens tomt men jag förstår inte varför man inte bara knackar på och säger - "Hej, vi håller på med tomtarbete hos er granne och vi är ledsna om det kommer påverka er tomt men vi återställer självklart allt". Sen tog man priset när jag igår upptäckte att min cykel (rätt dyr) fått en krosskada ovanpå ramen. Till saken hör att jag var hemma den dagen man höll på ovanför våra cyklar och såg när grävarn gick ut och flyttade dessa. Jag tänkte att man var försiktig men nejdå man gjorde det efter. Ungefär som att köra på en parkerad bil och smita. När jag upptäckte skadan nekade grävarn till att han sett något och att han inte trodde att ngn sten ramlat ned. Jag ringde sedan deras chef och han började med "Hörde det men du kan ju inte bevisa att det är vi eller hur". "Hur vet jag att det där inte hänt förut". Som om jag skulle ta tillfället i akt att hamra på ovansidan av min ram och sedan skylla detta på dem? Så nu har vi sagt att de inte får vara på vår tomt i huvudtaget eftersom ohederliga typer inte går att lita på och jag är osäker på om de kommer lämna vår tomt i ett annat skick än det var. Just nu har de flyttat en stor sten samt åkt upp på vår tomt med en grävare vilket vi sa okej till om de återställde men hur vet vi att de gör det ? "Öh, ni sa inte att vi behövde ställa tillbaka det har du några bevis?". Så ett HETT HETT TIPS är att inte anlita dessa. Jag får inte någon ersättning för cykeln och förlorar en massa pengar på detta vilket känns riktigt riktigt trist.
http://www.missfixtrix.com/boproduktion-ab-kanske-inte-det-basta-valet/
http://www.missfixtrix.com/boproduktion-ab-kanske-inte-det-basta-valet/
Klicka här för att svara