Hej!
Jag har en bokhylla med två glasdörrar som har börjat släppa i sina fästen, se bild. Det är limmet som gett efter glasskivans tyngd vilket gör att glasskivan börjat luta. Hur gör man för att rikta upp glasskivan? Eller måste man ta bort den och limma igen? I såna fall hur?
Tack på förhand!
Jag har en bokhylla med två glasdörrar som har börjat släppa i sina fästen, se bild. Det är limmet som gett efter glasskivans tyngd vilket gör att glasskivan börjat luta. Hur gör man för att rikta upp glasskivan? Eller måste man ta bort den och limma igen? I såna fall hur?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand!
Tack för svaret! Den sitter ju fortfarande fast, så hur får jag loss skivan från limmet?
Annars kan du försöka tvinga glaset försiktigt att släppa, t ex om det är en likadan list på andra sidan, så kan du ta två tvingar och försiktigt trycka ut träramen, kanske i samband med värmepistol, då lär den "smygande" släppa glaset.
Om det inte sitter en motsvarande trälist, så ta en tving mot glaset som mothåll. Kan funka !
///Benke
Om det inte sitter en motsvarande trälist, så ta en tving mot glaset som mothåll. Kan funka !
///Benke
Klicka här för att svara