3 801 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Bok om vedeldning?
Är det någon som har tips om någon liten, inte så dyr bok, om vedeldning? Har en granne som eldar fuktig ved JÄMT och det ryker som bara attan. Att prata med honom är tyvärr inte aktuelt, men jag tänkte att om jag köper en liten bok i ämnet och droppar lite diskret i deras brevlåda kanske de fattar vinken utan att känna sig påhoppade! 
Kolla på http://www.gde-net.com/sidor/broschyrer.asp där det finns 2 olika häften som heter "vedhantering" och "vedeldning".Kostnad 8:-/styck.Ca 10 sidor/ häfte.
Mitt fösäkringsbolag, länsförsäkringar, har gett ut ett häfte som heter "miljövänlig,säker och effektiv fastbränsleeldning" Kostnad 0:-. Ca 40 sidor.
Din kommuns energirådgivare borde även ha liknande häften eller utdrag ur dessa eller t.ex "vedpärmen"
Du behöver ju inte fylla grannens brevlåda med en gång utan spara några häften som en liten "påminnelse" om grannen inte förstår piken. Lycka till !!
Mitt fösäkringsbolag, länsförsäkringar, har gett ut ett häfte som heter "miljövänlig,säker och effektiv fastbränsleeldning" Kostnad 0:-. Ca 40 sidor.
Din kommuns energirådgivare borde även ha liknande häften eller utdrag ur dessa eller t.ex "vedpärmen"
Du behöver ju inte fylla grannens brevlåda med en gång utan spara några häften som en liten "påminnelse" om grannen inte förstår piken. Lycka till !!
Klicka här för att svara