3 355 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Böjd stickpropp
Hej!
Jag har ett slutsteg som inte fungerar, säkringen på steget(1A) löser ut så fort jag kopplar in strömen. Jag fick det skickat till mig och märkte att ena benet på stickproppen var böjt så pass att det inte passade i uttaget, men jag böjde tillbaka det. Stickproppen är en sån där "smal" ojordad kontakt i helgjuten plast. Hu pass känsliga är sånna kontakter? Kan det var där problemet ligger?
/Daniel
Jag har ett slutsteg som inte fungerar, säkringen på steget(1A) löser ut så fort jag kopplar in strömen. Jag fick det skickat till mig och märkte att ena benet på stickproppen var böjt så pass att det inte passade i uttaget, men jag böjde tillbaka det. Stickproppen är en sån där "smal" ojordad kontakt i helgjuten plast. Hu pass känsliga är sånna kontakter? Kan det var där problemet ligger?
/Daniel
Tar det som att den är en sån liten Europakontakt på steget - Mao, löser säkringen i slutsteget är inte problemet i kontakten. Skulle problemet ligga i kontakten skulle proppen i skåpet gå.
Du har ngt fel i slutsteget helt enkelt.
Du har ngt fel i slutsteget helt enkelt.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 922 inlägg
1A primärsäkring låter lite även för ett litet slutsteg. Ska det verkligen vara det?
Klicka här för att svara