39 335 läst ·
21 svar
39k läst
21 svar
Böja PEM slang eller vinkel under jord?
Yes, jag är med.
Rörmokarna häromkring är extremt upptagna, så väntetiden brukar vara 1månad+. Ska se om jag inte kan bila upp ännu mer i rummet och sätta vattenmätaren på väggen mittemot. Det gör ju att jag kan gräva ur lite till så den får den korrekta radien, kommer nog nöja mig med ~1m. Då blir det inga skarvar eller dylikt.
Tack till alla som tar er tid att svara, otroligt uppskattat!
Rörmokarna häromkring är extremt upptagna, så väntetiden brukar vara 1månad+. Ska se om jag inte kan bila upp ännu mer i rummet och sätta vattenmätaren på väggen mittemot. Det gör ju att jag kan gräva ur lite till så den får den korrekta radien, kommer nog nöja mig med ~1m. Då blir det inga skarvar eller dylikt.
Tack till alla som tar er tid att svara, otroligt uppskattat!
Ja, jag tycker det är lite konstigt att man först säger en böjradie, och sedan vid "fast installation" säger en annan. Är det verkligen så många som är så dumma som jag och temporär-ansluter PEM slangen medans man gör klart utanför källvarväggen?
Med andra ord, att temporärt montera PEM slang borde inte vara speciellt vanligt.
Jag kommer hursomhelst böja så det känns bra, tycker man känner/ser på slangen rätt tydligt när den mår dåligt. Gissar på att det blir runt 90-100cm böjradie för mig
Jag kommer hursomhelst böja så det känns bra, tycker man känner/ser på slangen rätt tydligt när den mår dåligt. Gissar på att det blir runt 90-100cm böjradie för mig
Klicka här för att svara