23 403 läst ·
67 svar
23k läst
67 svar
Böja björkplywood
Angående skiktlimning på mall. Så använder man med fördel en plåt mellan banden och trät. På det viset kan inte trät spjälka. Så har man alltid gjort/gör vid serietillverkning fast man använder inte spännband runt plåten utan man fixerar plåtenens ändar.
Snyggt jobbat
Snyggt jobbat
Nu känns det bättre
ny infästning för benen, inte lika djup fräsning i tallriken som tidigare och benen fick bättre stöd nu.
ny infästning för benen, inte lika djup fräsning i tallriken som tidigare och benen fick bättre stöd nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går bra för dig
. Roligt att se.
Har lötat i dag. Lagt upp bilder i min Båt-tråd då de nog får sägas höra hemma där.
https://www.byggahus.se/forum/socia...till-det-tidiga-1900-talet-4.html#post2666458
Mvh Findus
Har lötat i dag. Lagt upp bilder i min Båt-tråd då de nog får sägas höra hemma där.
https://www.byggahus.se/forum/socia...till-det-tidiga-1900-talet-4.html#post2666458
Mvh Findus
Redigerat:
Limning och börja tillverka lådan, som vanligt när man ska limma så blir tiden knapp
fast man har provmonterat och allt ligger framme
men jag tror att det blev bra
och några bilder på lådan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag trodde den skulle målas? Det ser ut som du antingen fått fulsidan ut på yttersta böjlagret eller att denna tunna plywood var av lägre kvalitet än den tjockare.
Tjocka plywooden tycker jag är snygg o kunde behållts oljad, bockade plywooden tycker jag behöver lite färg = jag tycker hela möbeln ska målas
Tjocka plywooden tycker jag är snygg o kunde behållts oljad, bockade plywooden tycker jag behöver lite färg = jag tycker hela möbeln ska målas
Från början var tanken att den skulle vitmålas men ju längre bygget utvecklades och mer plywood som byggdes ihop så vände jag kurs, tycker att de olika riktningar som blir på de olika plywood delarna kan bli snyggt
Ja den böjda plywooden är tyvärr inte samma kvalité som övrigt, jag fick bara tag i BB/BB kvalité på 4mm bitarna men men som första ”möbelbygge” får det duga
Ja den böjda plywooden är tyvärr inte samma kvalité som övrigt, jag fick bara tag i BB/BB kvalité på 4mm bitarna men men som första ”möbelbygge” får det duga
Med risk att glida lite OT vill jag ändå tipsa om en film som berör ämnet dock inte med plywood. Notera också hans såg, jag har aldrig sett en såg med denna konfiguration på klingorna
[video=youtube;p0xj7OujbwU]https://www.youtube.com/watch?v=p0xj7OujbwU[/video]
[video=youtube;p0xj7OujbwU]https://www.youtube.com/watch?v=p0xj7OujbwU[/video]
Det som hände var att lådan byggdes och passades in utan att rundeln var monterad det genererade att lådan hamnade för lång in och när rundeln monterades så hamnade lådan lite längre ut och lådfronten blev för kort, för mycket luft på sidorna.
Ja jag vet vilket j%¤/&la rookie misstag
men men det är bara försöka klura på en lösning.
Ja jag vet vilket j%¤/&la rookie misstag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Limma på en bit slipa och måla och bli påminnd varje gång du blir berömd för ditt vackra bord....
Typ
Protte
Typ
Protte

