21 416 läst ·
23 svar
21k läst
23 svar
Boende under byggtiden
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 415 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 415 inlägg
Har ni plats så hyr en 20" container. Vi betalade 625kr / månad. Det slår allt.
Sen för det som behöver förvaras i värme vilket är rätt lite finns Shurgard eller kanske hyr lite hos släkt/grannar...
Sen för det som behöver förvaras i värme vilket är rätt lite finns Shurgard eller kanske hyr lite hos släkt/grannar...
Självbyggare
· Blekinge
· 31 inlägg
Varför inte bo kvar i sommarhuset under hela byggtiden? Kanske kan vara lönande med lite högre uppvärmningskostnader istället för att hyra lägenhet?
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 415 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 415 inlägg
Har ni plats så hyr en 20" container. Vi betalade 625kr / månad. Det slår allt.
Sen för det som behöver förvaras i värme vilket är rätt lite. Använd Shurgard för det eller kanske hyr plats lite hos släkt/grannar...
Sen för det som behöver förvaras i värme vilket är rätt lite. Använd Shurgard för det eller kanske hyr plats lite hos släkt/grannar...
Nä det skulle bli trångt och jävligt men billigt. Men så här tänkte jag.Timfelix skrev:
WC = bajamaja/byggtoa ute, förbränningstoalett eller pacto-toalett.
Dusch = duschkabin, vvb från blocket, rör till golvbrunn i garage
Kök = begagnad köksinredning från blocket, trefaskabel med eget ditmonterat perilexuttag till spisen
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 415 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 415 inlägg
jag ringde lokala container "hamnen" och fick det priset. Visserligen var detta 2009 men vi hade den i 3.5 år och inget långtidskontrakt och inga höjningar heller. inte nyaste containern men den var i alla fall tät. Men i efterhand så kanske man skulle köpt en begagnad och sen sålt den.
www.lcs.se
www.lcs.se
Glöm shureguard för dyrt kolla blocket finns mycket att hyra för magasinering av möbler.
Eller hyra en kontainer.
Boende hade jag löst genom att köpa en husvagn och ställa på tomten.
Under 50k
Toalett och dusch.
http://www.blocket.se/uppsala/Cabby_590_GXL__Totalvikt_1500kg___89_44580789.htm?ca=11&w=3
Klarar du dig utan dusch i vagnen så går det att hitta en helt ok för runt 20.
Du kan också försöka hyra en bostadsmodul som du får levererat till tomten och hyr.
Men vettigast är att hyra något i närheten är det i stockholm som du bygger?
Eller hyra en kontainer.
Boende hade jag löst genom att köpa en husvagn och ställa på tomten.
Under 50k
Toalett och dusch.
http://www.blocket.se/uppsala/Cabby_590_GXL__Totalvikt_1500kg___89_44580789.htm?ca=11&w=3
Klarar du dig utan dusch i vagnen så går det att hitta en helt ok för runt 20.
Du kan också försöka hyra en bostadsmodul som du får levererat till tomten och hyr.
Men vettigast är att hyra något i närheten är det i stockholm som du bygger?
Tror vi får hyra en stuga/Lgh i närheten. Vi vill ju överleva och med 3 barn så känns inte husvagn så roligt i mer än 6 månader. Har sett att många har svårt att sälja sina hus just nu så det kanske är extra bra läge att hyra mindre hus som är svårsålda. Men för förvaring spinner jag nog vidare på container och ska jobba på att hitta bra pris.
Vi hyrde ett hus som de vi hyrde av inte fått sålt. 15 000 i månaden för en omöblerad villa. Vi har också tre barn och ville bo hyfsat plus i närheten av skola osv.
Vi magasinerade på Selstor och hade också ett förråd till huset vi hyrde. Funkade bra. Bra anledning att sortera och kasta dessutom.
Vi magasinerade på Selstor och hade också ett förråd till huset vi hyrde. Funkade bra. Bra anledning att sortera och kasta dessutom.
Klicka här för att svara