Hej, har en fråga var vi vänder oss om detta fortsätter? I våras tog vi in 3 offerter för takbyte. Ett av företagen var väldigt på, redan vid offert så pratade han som om vi redan valt honom och frågade vilken dag han skulle börja fastän vi var tydliga med att vi kollar på offerter från flera. Vi kände oss obekväma med honom så vi valde en annan. Taket byttes under sommaren, allt var frid och fröjd. Idag ringer företaget med den påstridige mannen och säger att de undrar när de ska genomföra takbyte hos oss. Min sambo undrar vad de menar och de säger att de har ett signerat kontrakt där vi skrivit på att vi vill ha ett takbyte. Min sambo säger att nåt sånt har vi aldrig skrivit på, vi har redan bytt vårt tak, har inga pengar att ge dem och att de missuppfattat allt. Vi vill inte ha med dem att göra.
Om de fortsätter hävda kontrakt som vi aldrig skrivit på, vad gör man då?
 
Ni behöver inte göra något. Det är ju han som får "stämma" er för kontraktsbrott om ni har skrivit på.
 
hsd
Polisanmäl, omgående
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.