HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Finns det spänningsmatning till pumpen, så att tester enligt inlägg 20 kan göras ?
Spänning kommer direkt från proppskåpet. Det finns alltså spänningsmatning.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Det enda jag läst är att den är " stendöd", så därav min undran.
Jag är glad och tacksam för alla seriösa råd och tips och frågor. Vi har gjort testerna och vi tar gärna emot fler tips och råd.

Exakt vilken modell är det?

Demmpa Demmpa skrev:
Exakt vilken modell är det?
Panasonic mod nr CU-NZ25TKE

Demmpa Demmpa skrev:
Vill du ha igång värmepumpen så fort som möjligt?
Självklart :-)

Staffans2000
Kära hjärtanes!
Jag/vi har förstått ditt dilemma. Allt trams om pensionatvistelser styrker bara min tro om att tackla motgångar inte är din spetskompetens. Därför kommer vi med konkreta råd. Råd du inte vill ha, eftersom du tränktar efter gullipluttande. Än en gång. Jag håller med dig. Vattenfall har traskat in i lurifaxträsket, men du har valt stackarsmigträsket.

Staffan

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
K Kvantjaget skrev:
Jag är glad och tacksam för alla seriösa råd och tips och frågor. Vi har gjort testerna och vi tar gärna emot fler tips och råd.
Lyser någon av indikatorerna på innedelen? Eller är det helt dött där också?

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Kära hjärtanes!
Jag/vi har förstått ditt dilemma. Allt trams om pensionatvistelser styrker bara min tro om att tackla motgångar inte är din spetskompetens. Därför kommer vi med konkreta råd. Råd du inte vill ha, eftersom du tränktar efter gullipluttande. Än en gång. Jag håller med dig. Vattenfall har traskat in i lurifaxträsket, men du har valt stackarsmigträsket.

Staffan
Du känner inte mig. Och kommer aldrig att göra det heller för jag håller inte till i ditt träsk.

L lordi skrev:
Lyser någon av indikatorerna på innedelen? Eller är det helt dött där också?
Det är helt dött.

K Kvantjaget skrev:
Det är helt dött.
Har ni kollat säkringen till pumpen?
Är det ”skruvsäkringar” så är det inte säkert att pluppen har hoppat ut som den ska göra när säkringen går, utan den kan vara trasig trots att det inte syns.

D Dave13 skrev:
Har ni kollat säkringen till pumpen?
Är det ”skruvsäkringar” så är det inte säkert att pluppen har hoppat ut som den ska göra när säkringen går, utan den kan vara trasig trots att det inte syns.
Ja, vi har kollat det. Nej, det är inte skruvsäkringar. Det är snabbsäkringar.

K Kvantjaget skrev:
Trots att vi vid ankomst igår, till en helt utkyld stuga, satt på övriga element och eldade i kaminen så får vi inte upp temperaturen i stugan på några timmar för att sova och bo.
Verklig tråkig situation! Men värmepumpen är ju bara något år gammal.
Hur klarade ni uppvärmningen innan dess?

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
K Kvantjaget skrev:
Ja, vi har kollat det. Nej, det är inte skruvsäkringar. Det är snabbsäkringar.
Funkar ALLT annat elektriskt i huset? Är alla elradiatorer varma? Funkar alla plattor på spisen?

Demmpa Demmpa skrev:
Här har du enservicemanual, visserligen inte din modell men ändå,
[länk]
Tack. Jag har snabbt tittat igenom den och inser att den är för avancerad för oss. Vi klarar inte det här själv. Dessutom gäller inte garantin om vi försöker laga något själva.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.