Jag kör en bluetoothhögtalare från en Samsung 6 som jag tänkte ha dedikerad till detta så den ligger intill och är ansluten till laddning. Högtalaren tystnar sporadiskt 3 till 15 sekunder kanske 15 - 20 ggr i timmen. Telefonen är uppdaterad.

Den verkar inte tappa kontakten, varken högtalaren eller telefonen indikerar det.

Kör jag samma högtalare från en annan telefon eller platta går det bra, så det känns som att det är något vaj med telefonen. Vad kan jag göra?

Händer det oavsett vad för typ av material du spelar upp? Jag upplever samma sak på min stationära dator och trådade högtalare men enbart med spotify.

K Kurtivan skrev:
Jag kör en bluetoothhögtalare från en Samsung 6 som jag tänkte ha dedikerad till detta så den ligger intill och är ansluten till laddning. Högtalaren tystnar sporadiskt 3 till 15 sekunder kanske 15 - 20 ggr i timmen. Telefonen är uppdaterad.

Den verkar inte tappa kontakten, varken högtalaren eller telefonen indikerar det.

Kör jag samma högtalare från en annan telefon eller platta går det bra, så det känns som att det är något vaj med telefonen. Vad kan jag göra?
Låter som att det är störningar på bluetooth-anslutningen, Samsungtelefonen kanske snålar med effekten på Bluetooth-sändaren, eller så har den ett firmware-fel?

Börja med att ha telefon och högtalare nära varandra (jag antar här att de inte är nära varrandra). Fungerar det bättre då?

Samsung 6 är så pass gammal att den kanske inte riktigt är kompatibel med högtalaren (om den är ny)?

Kolla om det finns en firmwareuppdatering till högtalaren? Kan finnas om den har USB-uttag...

Jag spelar webbradio på den och telefonen är en halvmeter från högtalaren som jag köpt strax före jul.

Men är det inte någon avisering från en annan app? Så är den dedikerad kan du ju avinstallera eller avaktivera massa appar.

E Emanuel01 skrev:
Men är det inte någon avisering från en annan app? Så är den dedikerad kan du ju avinstallera eller avaktivera massa appar.
Ja, det kan det ju vara... ska rensa lite då

Gammal radio i trädskåp, lysande skalor, mobiltelefon laddas, mysig rumsinredning, trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trämöbel med inbyggd modern teknologi, möjligen en dator, med blå led-belysning och en mobiltelefon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gillar lite retro så högtalaren och telefonen ligger i ett gammalt radiogrammofonhölje, radioskalan har fått ledbelysning.

• Gilla
Emanuel01
  • Laddar…
Rensa webläsare med! Alltså i webläsarna från kakor mm.

Avslutade webbradion och kör youtube, då blir det inga tysta stunder, märkligt

• Gilla
Emanuel01
  • Laddar…
Jag har en liknande setup, men jag kör chromecast och har kopplat upp den på högtalaren till radion istället.

Hur många telefoner är BT kopplade till högtalaren?
Har du mer än 1 så kan det ibland bli så som du beskriver,baserat på egen erfarenhet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.