Jag kör en bluetoothhögtalare från en Samsung 6 som jag tänkte ha dedikerad till detta så den ligger intill och är ansluten till laddning. Högtalaren tystnar sporadiskt 3 till 15 sekunder kanske 15 - 20 ggr i timmen. Telefonen är uppdaterad.
Den verkar inte tappa kontakten, varken högtalaren eller telefonen indikerar det.
Kör jag samma högtalare från en annan telefon eller platta går det bra, så det känns som att det är något vaj med telefonen. Vad kan jag göra?
Den verkar inte tappa kontakten, varken högtalaren eller telefonen indikerar det.
Kör jag samma högtalare från en annan telefon eller platta går det bra, så det känns som att det är något vaj med telefonen. Vad kan jag göra?
Låter som att det är störningar på bluetooth-anslutningen, Samsungtelefonen kanske snålar med effekten på Bluetooth-sändaren, eller så har den ett firmware-fel?K Kurtivan skrev:Jag kör en bluetoothhögtalare från en Samsung 6 som jag tänkte ha dedikerad till detta så den ligger intill och är ansluten till laddning. Högtalaren tystnar sporadiskt 3 till 15 sekunder kanske 15 - 20 ggr i timmen. Telefonen är uppdaterad.
Börja med att ha telefon och högtalare nära varandra (jag antar här att de inte är nära varrandra). Fungerar det bättre då?
Samsung 6 är så pass gammal att den kanske inte riktigt är kompatibel med högtalaren (om den är ny)?
Kolla om det finns en firmwareuppdatering till högtalaren? Kan finnas om den har USB-uttag...
Hur många telefoner är BT kopplade till högtalaren?
Har du mer än 1 så kan det ibland bli så som du beskriver,baserat på egen erfarenhet
Har du mer än 1 så kan det ibland bli så som du beskriver,baserat på egen erfarenhet
Klicka här för att svara