6 664 läst ·
46 svar
7k läst
46 svar
Blöt elcentral, rinner längs med vprör.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Spontant tror jag det ska vara OK, men det är nog enklare att knacka upp lite i en stötfog och kika med en inspektionskamera.S salkin85 skrev:
Där är ju faktiskt inga öppningar på denna bit
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Jag är lite osäker på hur de byggt just denna bit, men i övrigt så står skalmuren på samma grundmur (källarvägg) som källarvalvet ligger på.S salkin85 skrev:
Här ser jag dock att trappen delvis är gjuten innan skalmuren murades, förhoppningsvis är trapp och valv gjutet i ett stycke (för ja, då har vi risk för blöt syll) utan de är i två delar.
Men tänker att huset har stått i 50år, så det borde visat sig tidigare.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Som den jubelidiot jag är så har jag inte åtgärdat detta än. Planen var att spackla en hålkäl vilket jag inte fått tummen ur att göra.
Den senaste veckan har det givetvis regnat och blåst åt fel håll och vattnet har hittat ner igen, vaknade till en löst JFB igen 🤬
Den senaste veckan har det givetvis regnat och blåst åt fel håll och vattnet har hittat ner igen, vaknade till en löst JFB igen 🤬
Redigerat:
Fram med vattenslangen och anlita en kompis för att hitta vilken väg det kommer in.
Tar inte vattnet en alltför krånglig väg blir man förvånad över med vilken precision man kan lokalisera en läcka. Använd ett munstycke med smal stråle.
Tar inte vattnet en alltför krånglig väg blir man förvånad över med vilken precision man kan lokalisera en läcka. Använd ett munstycke med smal stråle.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Nja, tänker inte spola mer vatten 😅
Blir att spackla en hålkäl, och duger inte det får det bli ett skärmtak.
Blir att spackla en hålkäl, och duger inte det får det bli ett skärmtak.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Bra tänkt, men jag vill inte ha mer vatten i väggarna och elcentralen 😅C cpalm skrev:
Planen här blir att stoppa det som uppenbart rinner mot väggen.
Funkar inte det får det bli ett skärmtak eller nått.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Kommer inte åt att blåsa på ett vettigt sätt, om skulle tro att det blåser ut mellan skalmur och stomme, så det blir nog svårt att upptäcka nått.