Planterade två blodhägg förra våren som blommade fint & växte till sig redan första sommaren. Men den här sommaren hände något…eller ingenting hände rättare sagt. Ingenting. I juli blrjade ändå blad komma fram på nederdelen på båda träden. Vad gör jag för att få fart på dessa till nästa sommar? Klippa ner? Kan de ha drabbats av någon köldknäpp? Tacksam för hjälp. Vill gärna se dem växa. Bifogar bild hur de ser ut nu.

• Utsikt över en grön gräsmatta med ett nyligen planterat litet träd omgivet av stängsel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ungt träd med röda löv i grön gräsmatta med häck och staket i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja med att rensa bort gräs/ogräs 30-50 cm runt stammen och håll öppet där de första åren. Det går utmärkt att fylla på med gräsklipp efterhand så att jorden håller sig fuktig torra sommarmånader.

• Gilla
pernie
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Börja med att rensa bort gräs/ogräs 30-50 cm runt stammen och håll öppet där de första åren. Det går utmärkt att fylla på med gräsklipp efterhand så att jorden håller sig fuktig torra sommarmånader.
Tack för ditt svar. Du tycker alltså inte att jag behöver beskära de övre delarna som inte slagit ut i sommar?

P pernie skrev:
Tack för ditt svar. Du tycker alltså inte att jag behöver beskära de övre delarna som inte slagit ut i sommar?
Jag skulle avvakta till tidig vår.

• Gilla
pernie
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Jag skulle avvakta till tidig vår.
Tack!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.