Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ansökningar och anmärkningar redovisas mig veterligen separat. Så även om det hela kommer med i en upplysning så blir det inte samma sak som en anmärkning.

Jag tycker ni gör helt rätt om ni bestrider det hela. Om skojarföretaget ni har att göra med haft ett vattentätt avtal hade de nog lämnat ut det. Deras ”affärsidé” är ju inte att processa i onödan utan att få den enskilde företagaren att ge upp, vare sig det har rätt eller ej.

Själv blev jag brevledes kontaktad av ett skojarföretag. Lade ett halvkilo järnskrot i det förfrankerade returkuvertet i förhoppning om att det skulle kosta dem lite extra. Man får göra vad man kan...
Var det ett lettiskt företag och avtalet var två tätskrivna A4 sidor utan mellanslag och radavstånd
I så fall så har de fått in minst 2 kg skrot nu
Fick tyvärr inte i mer än 1,5 kg

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Telefonförsäljare har ofta en databas från en tredje part. I avtalet brukar det ingå att återkoppla för att förbättra databasen. Efter att ha sagt att jag aldrig handlar av telefonförsäljare ber jag dem att markera mig som läskig typ i databasen. Har inte fått ett enda samtal i år. Verkar fungera.
Roligt att eet löste sig flr TS.
Mvh Findus

• Gilla
  • Haha
thomasa88 och 3 till
  • Laddar…
Typ så. :cool:

Ser jag att det är en försäljare (använder en bra app till detta) svarar jag med företagsnamnet frågar vem dom är och vilket företag de ringer från
De brukar vara hur vänliga som helst
När de börjar sitt säljsnack frågar jag efter deras fakturerings adress.
De brukar fråga varför
Upplyser de om att de ringt min rådgivnings telefon och att jag måste veta vart jag ska skicka fakturan.
Samtalet brukar avslutas snabbt

• Haha
  • Gilla
Peter787 och 4 till
  • Laddar…
catherineb catherineb skrev:
Inför nästa samtal hade vi införskaffat utrustning för att kunna spela in allt som sades.
Det brukar räcka att ladda ner någon av alla inspelningsappar till mobilen.

Hur kom telenor in i bilden som disluteras i tråden?

A Andy78 skrev:
De är väl nätägare..

A Andy78 skrev:
Mingla är kanske ett dotterbolag till Telenor som jag förstår det.

useless useless skrev:
Det brukar räcka att ladda ner någon av alla inspelningsappar till mobilen.
Ja kanske det. Vi köpte bara en mikrofon och körde samtal på högtalartelefon. Spelade både in på datorn och på iPad för säkerhets skull.

catherineb catherineb skrev:
Mingla är kanske ett dotterbolag till Telenor som jag förstår det.
Verkar konstigt om det är http://www.minglamobil.se/ det avser då deras täckningskarta leder en till tele2 sida. Vilket betyder att dom använder tele2s nät.

C
A Andy78 skrev:
Verkar konstigt om det är [länk] det avser då deras täckningskarta leder en till tele2 sida. Vilket betyder att dom använder tele2s nät.
Samma (4G-)nät:
https://net4mobility.com/page/home/

C cpalm skrev:
Samma (4G-)nät:
[länk]
Tror nog att ts blandat ihop mingla med
Vimla.se som är telenors lågprisvarumärke.

Vimla mobile hade för övrigt rätt dåliga priser.

A Andy78 skrev:
Tror nog att ts blandat ihop mingla med
Vimla.se som är telenors lågprisvarumärke.

Vimla mobile hade för övrigt rätt dåliga priser.
Vi har tydligen rört ihop det helt, ja. Mingla är under Telia...

U Uffe A skrev:
Var det ett lettiskt företag och avtalet var två tätskrivna A4 sidor utan mellanslag och radavstånd
I så fall så har de fått in minst 2 kg skrot nu
Fick tyvärr inte i mer än 1,5 kg
Porto betalt-returen går väl som brev, såna får vara max 2kg tunga och det är samma porto som gäller från 1kg upp till maxvikten. 1,5kg är alltså en utmärkt skrotmängd att göra sig av med den vägen.

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
C
I Gsssson skrev:
Porto betalt-returen går väl som brev, såna får vara max 2kg tunga och det är samma porto som gäller från 1kg upp till maxvikten. 1,5kg är alltså en utmärkt skrotmängd att göra sig av med den vägen.
Beror på vilken tjänst mottagaren använder. "Svarspost Direkt" (mottagarens adress på kuvertet) är max 250 g eller "Svarsport inrikes" (svarspostadress på kuvertet) är max 2 kg.

• Gilla
INTP
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.