Haha jo verkligen tror jag fick 1h som längsta sammanhängande i natt, yngsta var orolig o kunde verkligen inte sova utan det var ett evigt gråtande o gapande efter ditt o datt och sedan vid 04 kom han in o la en pizza på golvet och på sidan av vår säng. Va väl typ 30min för att snygga upp allt. Vid 05.50 ska han upp för o kolla på Netflix. X.X
Lägg till två katter som jagar varandra hela natten så har du mitt livT TypRätt skrev:Haha jo verkligen tror jag fick 1h som längsta sammanhängande i natt, yngsta var orolig o kunde verkligen inte sova utan det var ett evigt gråtande o gapande efter ditt o datt och sedan vid 04 kom han in o la en pizza på golvet och på sidan av vår säng. Va väl typ 30min för att snygga upp allt. Vid 05.50 ska han upp för o kolla på Netflix. X.X
Som vissa har skrivit så är det snarare regel än undantag att bli väckt 2 ggr/natt med småbarn. Så det är inget konstigt.
Gillar du inte läget på det du köpt så får du flytta. men dom sopar väl ändå inte gatorna och tömmer soporna varje dag ?
Gillar du inte läget på det du köpt så får du flytta. men dom sopar väl ändå inte gatorna och tömmer soporna varje dag ?
Konstaterar att du ställer frågan i juridik-delen av forumet.Kycklingen skrev:
Nej du kan inte göra något juridiskt. Sporadiska störningar av samhällsnyttig verksamhet får man tåla.
Praktiskt kan du ladda upp med öronproppar de nätter du vet att att de ska tömma glas.
Medlem
· Västra götalands län
· 348 inlägg
Har verksamheten tillstånd för att väsnas på okristliga tider?
Stockholms stad skriver på sin hemsida gällande buller i inomhusmiljön:
"Kontakta butiken eller verksamheten och tala om att du störs när man lastar och lossar. Varuleveranser bör inte ske innan klockan 06.00 och inte efter klockan 22.00. Detta eftersom människor har rätt till en fredad nattsömn.
Det är inte någon skillnad på om det är vardag eller helgdag. Får du inte gehör för ditt klagomål hos butiken eller verksamheten kan du lämna in en anmälan till miljöförvaltningen."
Jag hade kontaktat båda parterna och förklarat problemet, och ifrågasatt varför de inte kan arbeta under normala "kontorstider". Sopa gator kanske är svårt på dagtid när det är full trafik, men tömma glas borde funka när som helst på dagen.
Jag hade diskussion med soptömningen här, de kom alltid 06 på fredag morgon. De försökte motivera det, men min summering av det hela var att sopgubbarna ville gå hem tidigt på fredag, så då började de så tidigt de kunde...
Stockholms stad skriver på sin hemsida gällande buller i inomhusmiljön:
"Kontakta butiken eller verksamheten och tala om att du störs när man lastar och lossar. Varuleveranser bör inte ske innan klockan 06.00 och inte efter klockan 22.00. Detta eftersom människor har rätt till en fredad nattsömn.
Det är inte någon skillnad på om det är vardag eller helgdag. Får du inte gehör för ditt klagomål hos butiken eller verksamheten kan du lämna in en anmälan till miljöförvaltningen."
Jag hade kontaktat båda parterna och förklarat problemet, och ifrågasatt varför de inte kan arbeta under normala "kontorstider". Sopa gator kanske är svårt på dagtid när det är full trafik, men tömma glas borde funka när som helst på dagen.
Jag hade diskussion med soptömningen här, de kom alltid 06 på fredag morgon. De försökte motivera det, men min summering av det hela var att sopgubbarna ville gå hem tidigt på fredag, så då började de så tidigt de kunde...
Nej du, det där är individuellt. Bara för att du har lätt för det så har inte alla andra det. Själv vaknar jag av att ett björklöv faller två mil bort och har alltid haft svårt att somna. Sambon skulle sova sig igenom en full brandkårsutryckning i sovrummet och kan somna halvvägs genom en mening. Han säger också sånt där trams "det är ju bara att slappna av så somnar man" då han inte förstår eftersom han aldrig upplevt det.R Riemann skrev:
Till TS, tror du har väldigt små möjligheter att göra något åt det, om de inte skall tömma glas utanför dig så måste de ju göra det någon annanstans. Tyvärr, men önskar dig lycka till. Att ha sovrummet mot innergården kanske kan hjälpa eller så är det som i sambons tidigare lägenhet - brf:ens egna glasåtervinning står på innergården och den tömdes varje dag den med, klockan 6 dock.
