Hej alla där ute hoppas att ni kan hjälpa mig det är nämligen så att jag tänkte byta tappvatten rören till badrummet och nu står jag här och kliar mig i huvudet. Det är ett 19mm kopparrör på varmvattnet. Hur fixar jag det finns det kopplingar för en sån dimension
Produkter som diskuteras: "Skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
19mm är en väldigt ovanlig dimension, men den finns!
Är du helt säker på din sak så köper du denna och sätter den i valfri 22mm koppling från Vatette, tänk på att den inte har något stopp bara som en vanlig koppling/förminskning.
Men jag skulle försöka byta allt om du även har galv på kallvattnet!
Är du helt säker på din sak så köper du denna och sätter den i valfri 22mm koppling från Vatette, tänk på att den inte har något stopp bara som en vanlig koppling/förminskning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman skrev:
19mm är en väldigt ovanlig dimension, men den finns!
[bild]
[bild]
19,05 mm är exakt 3/4” ( tum)
På 1930- talet använde man inte millimeter.
Däremot galvade och svarta rör mättes invändigt i tum.
På 1930- talet använde man inte millimeter.
Däremot galvade och svarta rör mättes invändigt i tum.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden