Lyckas inte få upp temperaturen efter shunten. Har skruvat på den stora vita termostaten, om jag har förstått det rätt ska den begränsa max tempen efter shunten.
Vattnet som lämnar fjärrvärmecentralen håller ca 60 grader.
Har kopplat loss termostaten och tryckt på på piggen där under så den verkar åka in och ut utan problem.
För ett tag sedan lnstallerade jag uponors automatiska styrning. På denna fördelare.
Om de påverkar så finns det en central med automatisk reglering på övervåningen
Någon som har en idé på vad som ska ändras?
Vattnet som lämnar fjärrvärmecentralen håller ca 60 grader.
Har kopplat loss termostaten och tryckt på på piggen där under så den verkar åka in och ut utan problem.
För ett tag sedan lnstallerade jag uponors automatiska styrning. På denna fördelare.
Om de påverkar så finns det en central med automatisk reglering på övervåningen
Någon som har en idé på vad som ska ändras?
Stiger temperaturen i fördelaren om du tar bort alla ställdon på fördelaren?
Är det varmt eller svalt i rummen som slingorna täcker?
Har alla slingor ställdon? Finns det någon bypass mellan fördelarna?
Har du flödesmätare på ena fördelaren?
Vad visar dom?
Är det varmt eller svalt i rummen som slingorna täcker?
Har alla slingor ställdon? Finns det någon bypass mellan fördelarna?
Har du flödesmätare på ena fördelaren?
Vad visar dom?
Klicka här för att svara
