Hej,
jag sådde nytt gräs förra året och hade en del ogräs som jag slet med.. men det var överkomligt. I år har gräsmattan blivit översvämmad av såna här låga växter (nollställd på namn
). De är för låga för att gräsklipparen ska ta dem och med deras stora täckande blad så blir det väl svårt för gräset att trivas.
Jag kan knappast manuellt dra bort dom då det är määngder. Är det för att gräset inte riktigt trivs som det blivit så mycket av dessa tro? Hade en del även förra året, men knappast i de här mängderna.
Så hur ska jag bli av dom? Mer gödsel så gräset har det bättre? Jag spred ut en del för ca en månad sen men det kanske var för lite. Eller är det nåt annat medel/åtgärd som behövs?
jag sådde nytt gräs förra året och hade en del ogräs som jag slet med.. men det var överkomligt. I år har gräsmattan blivit översvämmad av såna här låga växter (nollställd på namn
Jag kan knappast manuellt dra bort dom då det är määngder. Är det för att gräset inte riktigt trivs som det blivit så mycket av dessa tro? Hade en del även förra året, men knappast i de här mängderna.
Så hur ska jag bli av dom? Mer gödsel så gräset har det bättre? Jag spred ut en del för ca en månad sen men det kanske var för lite. Eller är det nåt annat medel/åtgärd som behövs?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Om gräset inte trivs då ska du i alla fall gödsla. Oftast behöver man 3 kg / 100kvm och gödslar man 3 ggr per år
Stroller kombi+ är jättebra mot ogräs, jag tror bara att man inte ska använda det på en ny gräsmatta. Nästa år går säkert bättre
Stroller kombi+ är jättebra mot ogräs, jag tror bara att man inte ska använda det på en ny gräsmatta. Nästa år går säkert bättre
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

