44 837 läst ·
35 svar
45k läst
35 svar
Bli av med maskrosor och mossa?
Avfettningsspruta o sedan vanlig bensin (blyfri 95) fungerar kanon mot maskrosor 
sputade lite på några hundra maskrosor förra helgen o alla är döda, blir bara en 3-5 cm brun fläck så
nu ska jag ta en sväng till på dom ca 100 som är kvar..
sputar lite i centrum på maskrosen, kanske 1 matsked/maskros..
sputade lite på några hundra maskrosor förra helgen o alla är döda, blir bara en 3-5 cm brun fläck så
nu ska jag ta en sväng till på dom ca 100 som är kvar..
sputar lite i centrum på maskrosen, kanske 1 matsked/maskros..
Hur påverkar "giftlösningar" som bensin och salt möjligheterna till framtida gräsväxt. Det är ju maskrosen man vill ha bort. Inte att fördärva framtida möjligheter till god gräsväxt. Bortsett från diverse etiska/miljömässiga aspekter på bensin så brukar det inte vara så bra att drälla på gräsmattan när man tankar klipparen. Kan bli en rätt envis död fläck...
Inget problem med att de kommer gräs på fläcken, är ju bara en liten fläck på 5 cm..
farsan gjorde försök med salt o de tog ingenting sa han o då la han dit typ 1-2 matskedar på varje maskros så
några korn på varje tror jag inte på sen må de va riktigt drygt göra med saltet..
Synd att de inte finns kvar bra ogräsprodukter att köpa längre..
Nu är då alla nya som dykt upp behandlade
Ska köra med stroller nu då de börjar bli lite varmare, körde med de ifjol o en viss del ogräs försvann men tyvär
tog de inte nå på maskrosor vad jag märkte..
farsan gjorde försök med salt o de tog ingenting sa han o då la han dit typ 1-2 matskedar på varje maskros så
några korn på varje tror jag inte på sen må de va riktigt drygt göra med saltet..
Synd att de inte finns kvar bra ogräsprodukter att köpa längre..
Nu är då alla nya som dykt upp behandlade
Ska köra med stroller nu då de börjar bli lite varmare, körde med de ifjol o en viss del ogräs försvann men tyvär
tog de inte nå på maskrosor vad jag märkte..
Plocka upp maskrosorna med roten. Köp sedan jordnäring och dundra på med gräs gödsel. Kommer att bli en tät gräsmatta samt att nya gräset trycker bort mossa etc. Sedan klipper du ofta så gräset får ligga kvar som gödsel.
Klicka här för att svara