27 099 läst ·
27 svar
27k läst
27 svar
Blev det här fult, kanske ... (fris på altanen)
Förhasta dig inte i så viktiga beslut! Tänk på något annat en stund innan du återgår till bryderierna. Förslagsvis, sätt dig väl tillrätta på den redan färdiga altanen, ta fram en god bok, en skål med jordnötter, och inom armlängds avstånd en GT long drink med mycket is, njut. Upprepa lämpligt antal gånger tills du är mogen att gå och beskåda ditt verk och ta ett välavvägt beslut.
Cheers!
Cheers!
Du vill försäkra dig om att slippa dricka öl med mig här va? :xprototypen skrev:
på tal om det, så är jag kanske i dina trakter mot sensommaren till.
Vill du visa mig alla dina uthus, projekt och fordon, samt kanske knäcka en bira?
Jag tycker att det ser bra ut. Nu vet jag inte hur stort trädäck du tänker bygga, men ofta byggs det ganska stora trädäck idag som kan dominera för mycket i förhållande till huset och att då 'dela av" däcket i olika sektioner som du gjort gör att trädäcket ser nättare ut. Så var nöjd och njut av din GT. 
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Hade du redan bestämt dig för att inte ändra? om inte, undrar jag om jag själv inte hade gjort följande kompromiss:
Detta hade varit bäst ihop med att korta ner farstukvisten (delen till höger iaf.) en bräda, och låta dessa möta i 90 grader (precis som de ligger idag, fast utan yttersta brädan) men jag såg på någon annan bild att den verkade liva med en fasad, och då kanske det inte är optimalt.
Man kan altså konstatera att jag, likt exv. ToRy snarast hängde upp mig på att två frisbrädor blev en, och tänkte nyttja regelverket från farstukvisten till att få till en dubbelfris. den lilla triangeln som uppstår, tja den tror jag att jag själv skulle kunna leva med.
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta hade varit bäst ihop med att korta ner farstukvisten (delen till höger iaf.) en bräda, och låta dessa möta i 90 grader (precis som de ligger idag, fast utan yttersta brädan) men jag såg på någon annan bild att den verkade liva med en fasad, och då kanske det inte är optimalt.
Man kan altså konstatera att jag, likt exv. ToRy snarast hängde upp mig på att två frisbrädor blev en, och tänkte nyttja regelverket från farstukvisten till att få till en dubbelfris. den lilla triangeln som uppstår, tja den tror jag att jag själv skulle kunna leva med.
/U
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Men visst kan du komma förbi, bara 4 km från E4. Håller på att måla så det ser snyggt ut tills du kommer.Mikael_L skrev:
Protte
Ser bra som det är....lägg fokus på något annat och gå sen vidare.....
Bra att du frågar.
Nej, jag behöll det som det var.
Efter att ställt frågan, skissat de där bilderna med röda streck och fått svaren här så insåg jag att oavsett alternativ hade jag fortfarande tyckt något känts fel.
Så då var det enklast att inte ändra alls.
Alternativet att göra om väldigt mycket för att få enhetlig frisbredd osv fanns däremot aldrig med på listan av av möjliga åtgärder. :|
Läxa lärd; tänk igenom det hela ordentligt före, bestäm mig för rätt frisbredd från början och håll mig till det.
Men framförallt, gör inte planeringen och inköpet av material på hösten, för att sen glömma hur det var tänkt till våren och därmed sätta plintarna för långt ut.
Nej, jag behöll det som det var.
Efter att ställt frågan, skissat de där bilderna med röda streck och fått svaren här så insåg jag att oavsett alternativ hade jag fortfarande tyckt något känts fel.
Så då var det enklast att inte ändra alls.
Alternativet att göra om väldigt mycket för att få enhetlig frisbredd osv fanns däremot aldrig med på listan av av möjliga åtgärder. :|
Läxa lärd; tänk igenom det hela ordentligt före, bestäm mig för rätt frisbredd från början och håll mig till det.
Men framförallt, gör inte planeringen och inköpet av material på hösten, för att sen glömma hur det var tänkt till våren och därmed sätta plintarna för långt ut.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vem kan ha gjort det här? Skadeinsekt.
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Har ni någon idé hur man på enklast sätt fixar detta
Kök -
Är det här rätt uppsättning för att bygga ett system med egen brunn?
Vatten & Avlopp -
Jag har lockpanel på mitt hus och jag tycker att det är fult.
Fasad -
Hur löser jag det här korrekt? Utsida dörr, fukt? Fult? Please help :)
Fönster & Dörrar