Utan att se en bild mot huset så är det svårt att säga hur vinklar i frisar ska se ut.

Min ärliga åsikt (som fler påpekat) är det är bara du som kommer se det.
De andra förslagen ser lite överambitiösa ut.

Förhasta dig inte i så viktiga beslut! Tänk på något annat en stund innan du återgår till bryderierna. Förslagsvis, sätt dig väl tillrätta på den redan färdiga altanen, ta fram en god bok, en skål med jordnötter, och inom armlängds avstånd en GT long drink med mycket is, njut. Upprepa lämpligt antal gånger tills du är mogen att gå och beskåda ditt verk och ta ett välavvägt beslut.

Cheers!

• Gilla
JosefineF och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
prototypen skrev:
Nej du Mikael, det där ser inte bra ut, ser ut som om du först byggt den ena delen utan en tanke att fortsätta, sedan ändå fortsatt utan att ta hänsyn till hur det ser ut.
Nej, kommer att kräkas åt detta den dag jag hälsar på dig.

Andra förslaget är bättre men vad gör du med dubbelbrädorna?

Protte
Du vill försäkra dig om att slippa dricka öl med mig här va? :x

:rolleyes:

på tal om det, så är jag kanske i dina trakter mot sensommaren till.
Vill du visa mig alla dina uthus, projekt och fordon, samt kanske knäcka en bira?

Hemmakatten
Jag tycker att det ser bra ut. Nu vet jag inte hur stort trädäck du tänker bygga, men ofta byggs det ganska stora trädäck idag som kan dominera för mycket i förhållande till huset och att då 'dela av" däcket i olika sektioner som du gjort gör att trädäcket ser nättare ut. Så var nöjd och njut av din GT. :)

ullberg
Hade du redan bestämt dig för att inte ändra? om inte, undrar jag om jag själv inte hade gjort följande kompromiss:

altanfris-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta hade varit bäst ihop med att korta ner farstukvisten (delen till höger iaf.) en bräda, och låta dessa möta i 90 grader (precis som de ligger idag, fast utan yttersta brädan) men jag såg på någon annan bild att den verkade liva med en fasad, och då kanske det inte är optimalt.

Man kan altså konstatera att jag, likt exv. ToRy snarast hängde upp mig på att två frisbrädor blev en, och tänkte nyttja regelverket från farstukvisten till att få till en dubbelfris. den lilla triangeln som uppstår, tja den tror jag att jag själv skulle kunna leva med.

/U

• Gilla
Mannetheman
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Du vill försäkra dig om att slippa dricka öl med mig här va? :x

:rolleyes:

på tal om det, så är jag kanske i dina trakter mot sensommaren till.
Vill du visa mig alla dina uthus, projekt och fordon, samt kanske knäcka en bira?
Men visst kan du komma förbi, bara 4 km från E4. Håller på att måla så det ser snyggt ut tills du kommer.

Protte

Ser bra som det är....lägg fokus på något annat och gå sen vidare.....;)

• Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Ser bra som det är....lägg fokus på något annat och gå sen vidare.....;)
Ja verkligen, om du ska hålla på och bygga om allt du gör, vem ska då svara på alla byggahus-frågor?

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
När projektet är färdigt och det står lite krukor och någon möbel på altanen kommer ingen någonsin att tänka på det, inte ens du tror jag.

Hej Mikael!

Gjorde du någon ändring åt detta?

//Ola!

Mikael_L
Bra att du frågar.

Nej, jag behöll det som det var.
Efter att ställt frågan, skissat de där bilderna med röda streck och fått svaren här så insåg jag att oavsett alternativ hade jag fortfarande tyckt något känts fel.
Så då var det enklast att inte ändra alls. ;)

Alternativet att göra om väldigt mycket för att få enhetlig frisbredd osv fanns däremot aldrig med på listan av av möjliga åtgärder. :|

Läxa lärd; tänk igenom det hela ordentligt före, bestäm mig för rätt frisbredd från början och håll mig till det.
Men framförallt, gör inte planeringen och inköpet av material på hösten, för att sen glömma hur det var tänkt till våren och därmed sätta plintarna för långt ut. :D

Ett förlsag är detta:
fris.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två frisbrädor ytterst samt två gemensamma mellan sektionerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.