Beställde 9 fönster via byggshop. Dessa levererades av elitfönster fastskruvade på pall med 3 mm papp runt ytterhörn och ytterkanter samt plast runt om. På ett av fönstren så blev det transportskada på en aluminiumlist. Detta reklamerades samma dag till byggshop men vid kontakt 1 vecka senare så hade ingen anmälan kommit in. Gjorde ny anmälan och påpekade då att snickare var anlitad för fönsterbyten 1 månad senare, så list behövdes tills dess. När sedan dagen för start närmade sig och jag inte hört något från byggshop, så ringde jag och fick då reda på att de inte hört något från elitfönster. Ringde då själv till elitfönster och fick reda på att utan ärendenummer så kunde de inte hjälpa mig och att jag själv inte skulle ringa utan de skulle skötas via byggshops kundtjänst.
Ringde åter till byggshop och fick reda på att ärendenumret lämnar de inte ut. De skulle sköta allt. De ringde till elitfönster och efter lite fram och tillbaka meddelades att list skulle fixas och komma påföljande vecka. Inge list kom och ny påstötning till nu bygghemmas kundtjänst (?) då de mailat mig angående ärendet. Fick då reda på att de varit sjukdom hos elitfönster och därför långsam hantering men nu hade de fått besked att list skulle skickas under morgondagen. 2 dagar senare fortfarande ingen list. Ringer igen och får besked från bygghemmas kundtjänst att de inte fått något leveransdatum (?) men nu lämnas ärendenumret ut helt plötsligt. Ringer då elitfönster själv och får då besked att list kommer om 1 månad.
Tar nu åter kontakt med bygghemmas kundtjänst och påpekar att deras hantering åsamkat mig extrakostnader då det behövts byggnadsställning under 1 vecka istället för 1 dag pga väntan på list. Då får jag ett mail där det står att bygghemma inte har något som helst ansvar för kostnader i samband med reklamationer. Man ska INTE anlita snickare innan allt man beställt är levererat oskadat. Då jag påpekar att de själva vid upprepade tillfällen sagt att list var på väg och det är den anledningen till varför extrakostnaderna uppkommit så slutar de svara.

Vill därför varna andra för att ALDRIG lita på bygghemmas kundtjänst och ALLTID kräva att ärendenumret ska lämnas ut. Ber er gärna dela med er om ni haft liknande erfarenheter.

Om du skulle vilja orka bråka mer med Bygghemma så är jag ganska övertygad om att de har fel och att de visst har ansvar enligt konsumentköplagen och att de ska stå för eventuella merkostnader du haft.

Kontakta lokala konsumentombudsmannen eller hallå konsument kan vara en bra början.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Om du skulle vilja orka bråka mer med Bygghemma så är jag ganska övertygad om att de har fel och att de visst har ansvar enligt konsumentköplagen och att de ska stå för eventuella merkostnader du haft.

Kontakta lokala konsumentombudsmannen eller hallå konsument kan vara en bra början.
Har tagit kontakt med kommunen konsumentvägledare.

Tack för hjälpen.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.