Skulle eg. blåst under helgen men det blir framflyttat. Tranportprblm bl.a.
Superbra "hands-on" tips av Roggan.
Vi dealade om ett pris på maskin o släpkärra över helgen på 2000 och 250 inkl moms per "säck". Ekofiber. 14 kg/säck. dvs ca 3 säck per kubik.
Eftersom maskinen tydligen väger närmare 400 kg så blir det ju till att ha den kvar på kärran och jag tror det finns 30 m slang med vilket antagligen kommer att behövas. Så det där med igenpackad slang låter ju som något man behöver tänka på.

Hur gör man ren slangen om den skulle korka igen?¨¨

Jag hade nog fått för mig att bor var brandskyddet sedan tidigare och att det nya mindre giftiga var ammxxxx. Intressant.''
De jag talat med har inte snackat något om det. Ska kolla.
Verkar ju åtminstone inte vara något som helt självklart är ett option/val som man blir erbjuden

Ericc
petemimo skrev:
Skulle eg. blåst under helgen men det blir framflyttat. Tranportprblm bl.a.
Superbra "hands-on" tips av Roggan.
Vi dealade om ett pris på maskin o släpkärra över helgen på 2000 och 250 inkl moms per "säck". Ekofiber. 14 kg/säck. dvs ca 3 säck per kubik.
Eftersom maskinen tydligen väger närmare 400 kg så blir det ju till att ha den kvar på kärran och jag tror det finns 30 m slang med vilket antagligen kommer att behövas. Så det där med igenpackad slang låter ju som något man behöver tänka på.

Hur gör man ren slangen om den skulle korka igen?¨¨
Veva in materialveven till noll, slå lite lätt på proppen i slangen med hammaren.
I värsta fall får du skära av den och tejpa ihop igen efter "propplösning". men då har du för mycket material.

Om det är en KRENDL 500 du hyr så kör du väggar snetak med lite material 2-3 (beroende på hur fräsch maskinen är) på skalan vid materialveven och fullt blås på båda fläktarna.

mitt tips är om du blåser vinden så ha alltid för vana att TÖMMA slangen varje gång du stoppat på manöverdosan. blås bara luft tills slangen är tom. sedan kan du börja blåsa material igen.
skulle du ändå lyckas få ett stopp så brukar slangen sitta ihop i 10m längder. bryt den närmst problemet.

hyrkostnaden för maskinen verkar normalt för en helg. tror dock inte att den väger 400 kg för vi kan lyfta den på 2 gubbar!!!( om det är en krendl 500).

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.