2 775 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Blankt eller matt kakel?
Vi har valt en vit blank kakelplatta (20*40) till vår lilla toa, golvet är i grått.
Vår kontakt på LB-hus tyckte att skulle ge en lyxigare känsla på en gästtoalett.
I badrummet uppe skall vi ha en matt kakelplatta.
Är det lite tråkigt med matt?
Eller är det ute med blankt?
Vad tycker ni?
Vår kontakt på LB-hus tyckte att skulle ge en lyxigare känsla på en gästtoalett.
I badrummet uppe skall vi ha en matt kakelplatta.
Är det lite tråkigt med matt?
Eller är det ute med blankt?
Vad tycker ni?
Matt kakel är väldigt känsligt och ser lätt smutsigt ut, kan vår förening konstatera efter ett stambyte där de flesta medlemmarna valde matt kakel. En del som gjort det har nu gjort om och bytt till blankt. Kan också konstatera att det finns fler olika glanstal på "blankt kakel", så man behöver inte ta det allra mest högblanka om man inte vill.
Kanske givet svar men; jag skulle ta med mig några olika provplattor (alltså inte bara en per sort utan 3-4 stycken- sätta dem provisoriskt i en träram och hålla mot väggen. Den planerade belysningens styrka och placering får nog förväntas spela en viss roll också. Jag tycker om blankt kakel- även om det lättare reflekterar skador och märken på plattorna.
jag tycker det är varken det ena eller det andraNeta skrev:
Jag har följd Paul-Staffanstorps gamla råd och valde mat kakel, med något suddigt färgmönster till duschen - verkligen nöjd.
Övriga väggar utan kontakt med vatten är blanka. Också toan....ser bländande rent hela tiden
Har inga spottar så det blir inga konstiga reflexer som det annars kan bli i blanka ytor
gaia
Klicka här för att svara