Hallå igen ja har precis intallerat en varmvatten beredare med blandningsventil. Men kom då på i sista sekund att jag ska dra 22 mm koppar rör istället och fundera då på att ta bort blandningsventilen istället. Efter som den ändå står på Max hela tiden och jag inte har några barn som kan skålla sig på vattnet. Men tacksam för snabba svar mvh
 
Krilleman
Även fast blandningsventilen står på max så får du ju ut mer varmvatten än beredarens volym.

Plus att du måste ju ha säkerhetsventil och backventil på beredaren, dessa sitter ju färdiga på ventilröret.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så där ser det ut i nu läget inga nyare kombinations grejer utan helt eget byggt och funkar perfekt men hur kan jag få ut mer varmvatten än beredarens volym med hjälp av att blandaren sitter där. Max ut tempratur på varmvattnet i varmvattenberedaren är 65 grader och blandaren står på 65 grader hela tiden så hur kan jag få mindre vatten om
Jag tar bort den ?
 
Krilleman
Med dom inställningarna har du ingen nytta av blandningsventilen.

Varför inte dra ner varmvattnet till 55º så du kan få ut en större volym 55º vatten när du endå har blandningsventilen monterad?
 
Varmvatten beredaren e inte så bra på det viset att den är svår att ställa det går att ställa på 65-45-25-frost skydd därför står den på 65
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.