A
På min panna sitter en sån med tre lägen (dock är den ju steglös), nu är det problem med den, jag har bytt ut alla mina rör så det är koppar överallt = bra flöde jämfört med dom igengrodda galvade rören.
När jag ska ha varmvatten så är det varmt i några sekunder sedan blir det bara ljummet och det verkar vara den som är boven, för på pannan är röret varmt men efter ventilen blir det ljummet.

Så frågan är, reglaget, är 3 varmast eller kallast? Står på 3 nu. Det mystiska är att förr så har den inte blandat alls, utan vattnet ut genom kranarna har varit samma som panan stått på.

Kan vara ventilen som har kärvat ihop.

Prova att rucka lite på den fram och tillbaka och klappa den lite lagom så ska du se om det hjälper

A
Ska den vara åtskdruvad eller öppen för att det ska vara full sprutt på varmvattnet? Själva vredet sitter i överkant o närmast är varmvatten, sen går ett rör ner till kallvatten. Drog åt den nu och det skulle jag ju inte gjort för där fastnade den :(
Verkar bara vara nån slags lös plunch som reglerar, för själva vredet med axeln kan man gänga loss, sitter bara gäng och en o-ring på den axeln.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.