Hej!
Jag har tröttnat på våran blandare i duschen..men frågan är om man bara kan skruva dit en ny med samma cc mått eller behöver jag byta hela ”lådan”?

cc 150mm
 
  • Gammal duschblandare med cc-mått 150mm monterad på vägg i badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är så även fast det ser ut så?
 
  • Närbild av rörledningar och fästelement mot en ojämn betongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Ja, vid 15 cc eller 16 cc som vi har som standard i Sverige kommer rören inifrån väggen. Det du har är ju en fullösning, köp en nedåtgående 40 cc och dra rören rakt uppåt istället som man bör men då får ju rören kapas osv.....
 
Om du vill behålla plåtlådan så är det bara att köpa en ny 150 cc blandare. Annars följer du Tanks råd ovan.
 
Okej, då har jag lärt mig något nytt. Tack för svaren
 
L lordi skrev:
Om du vill behålla plåtlådan så är det bara att köpa en ny 150 cc blandare. Annars följer du Tanks råd ovan.
Juste, det jag var inne på! I det här fallet vill jag göra så lite som möjligt, alltså får det bli en ny blandare med 150cc
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.