Hej!

Har försökt få loss denna jävla blandare i en timme nu, utan framsteg. Trodde lilla skruven (där lilla hålet nu är) var en låsskruv som låser själva skruven som sitter i väggen och fäster blandaren, men verkar vara mer komplicerat än så. Dom tre stora skruvarna har jag försökt skruva på men dom sitter som berget. Hur gör jag?

Tacksam för svar innan jag blir galen, Mvh

• Kromad blandare med tre stora och en liten avlägsnad skruv framför kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fastrostad blandare med synligt litet hål där skruv saknas och tre fastsittande stora skruvar på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Testa att skära med en brytbladskniv eller liknande mellan blandaren och väggen. Och sen försöka få in något smalt imellan och bända försiktigt.

• Gilla
Lillfill
  • Laddar…
Den kan ju sitta med silikon bara. En tunn vajer eller pianotråd som du "sågar" med kan hjälpa.

• Gilla
Lillfill och 3 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Den kan ju sitta med silikon bara. En tunn vajer eller pianotråd som du "sågar" med kan hjälpa.
Gör man verkligen så?

• Gilla
Lillfill
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Gör man verkligen så?
Trycka fast den med silikon, menar du?

Ja, konstigare saker har jag sett (och det sitter som berget)

• Gilla
Lillfill
  • Laddar…
Motsvarande skruv under ??

• Gilla
Lillfill och 1 till
  • Laddar…
Sitter säkerligen silicon runt skruvarna där bak, o då sitter det som berget. Tog själv lös en toastol som satt med silicon, fick med mig klinkret då jag slet!

Så såga med fiskelina, gittarsträng,pianosträng eller liknande annars kommer något gå sönder.

• Gilla
Lillfill
  • Laddar…
B
Inte skruvat underifrån?

• Gilla
Lillfill
  • Laddar…
Fick loss den efter mycket om och men med hjälp av brytbladskniv, mejsel att bända lite försiktigt med och några öl. Det var silikonet/limmet som satt något jävulskt. Tack för alla svar!

• Gilla
moonsire och 4 till
  • Laddar…
MultiMan
Det första jag gör innan spettet kommer fram är att ta reda på vilket märke/modell det är och därefter brukar man kunna hitta sprängskiss på utförandet eller något forum där produkten diskuteras.

Skaffa en pianotråd till nästa gång. Det är utmärkt som andra redan föreslagit.

• Gilla
Lillfill
  • Laddar…
sysmali
L Lillfill skrev:
Fick loss den efter mycket om och men med hjälp av brytbladskniv, mejsel att bända lite försiktigt med och några öl. Det var silikonet/limmet som satt något jävulskt. Tack för alla svar!
Hällde du öl i det lilla hålet eller utmed väggen mot silikonet?

• Haha
Lillfill och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Motsvarande skruv under ??
B BSOD skrev:
Inte skruvat underifrån?
Det brukar inte vara mer än en skruv i den typen av fastsättning.

• Gilla
Lillfill och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.