Medlem
· Västra Götaland
· 3 553 inlägg
Har en äldre blandare med underliggande pip på ett ställe, pipen har tyvärr havererat. In i blandaren passar INTE M25 eller M20 utvändig gänga . Det är något däremellan, finns det en underliggande pip med M22 ?
Om inte finns det en övergångsnippel från M22 utvändig, till M20 (eller M25) invändig gänga, pipar med m20 eller m25 har jag hittat.
Vet någon vilken blandare detta är ? Och helst om det finns en underliggande pip som passar rätt in i gamla hålet?
Om inte finns det en övergångsnippel från M22 utvändig, till M20 (eller M25) invändig gänga, pipar med m20 eller m25 har jag hittat.
Vet någon vilken blandare detta är ? Och helst om det finns en underliggande pip som passar rätt in i gamla hålet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter -72 tror jag det sitter M26 så en övergångsnippel FM MATTSSON 3973-0000 M22 X 1 - M26 X 1,5 tillsammans med valfri utloppspip med invändig gänga borde fungera, exempelvis art. nr 28103500.
Utloppspip - Proffsblandare för kök och badrum (fmmattsson.com)
Utloppspip - Proffsblandare för kök och badrum (fmmattsson.com)
Medlem
· Västra Götaland
· 3 553 inlägg
Aha, då förstår jag. Jag provar med dessa, stort tack för hjälpen
Fick inte ihop detta 
Medlem
· Västra Götaland
· 3 553 inlägg
Det där fungerade tyvärr inte, M22 är för liten in i den här blandaren tyvärr.Gängorna ser dessutom ut att ha fel stigning. Några andra ideer?
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 553 inlägg
Jo, men har 2 timmar att köra för att komma dit tyvärr. Ska se om jag inte kan få dit en lokal handyman.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 553 inlägg
Hmm, det där gick tydligen inte att ordna. Men den är 160 cc iallafall kom det fram. Får sätta en ny blandare, fick inte fram om gängorna sitter på blandaren som på bilden nedan och man ska sätta en sådan här
https://www.hornbach.se/shop/Koksbl...-3028-0610-krom/7658064/artikel-detaljer.html

Eller om muttern sitter på blandaren som på vanliga duschblandare och de har gängat rören ut från väggen ....Vad tror panelen?
https://www.hornbach.se/shop/Koksbl...-3028-0610-krom/7658064/artikel-detaljer.html

Eller om muttern sitter på blandaren som på vanliga duschblandare och de har gängat rören ut från väggen ....Vad tror panelen?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden