Har en äldre blandare med underliggande pip på ett ställe, pipen har tyvärr havererat. In i blandaren passar INTE M25 eller M20 utvändig gänga . Det är något däremellan, finns det en underliggande pip med M22 ?
Om inte finns det en övergångsnippel från M22 utvändig, till M20 (eller M25) invändig gänga, pipar med m20 eller m25 har jag hittat.

Vet någon vilken blandare detta är ? Och helst om det finns en underliggande pip som passar rätt in i gamla hålet?

Vattenkran med röd och blå markering på en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röranslutningar under handfat med avstängningsventiler och en öppen avloppsstam.
Skapa konto

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Aha, då förstår jag. Jag provar med dessa, stort tack för hjälpen(y) Fick inte ihop detta :D

Det där fungerade tyvärr inte, M22 är för liten in i den här blandaren tyvärr.Gängorna ser dessutom ut att ha fel stigning. Några andra ideer?

Kan du mäta med skjutmått?

Jo, men har 2 timmar att köra för att komma dit tyvärr. Ska se om jag inte kan få dit en lokal handyman.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hmm, det där gick tydligen inte att ordna. Men den är 160 cc iallafall kom det fram. Får sätta en ny blandare, fick inte fram om gängorna sitter på blandaren som på bilden nedan och man ska sätta en sådan här

https://www.hornbach.se/shop/Koksbl...-3028-0610-krom/7658064/artikel-detaljer.html

DV_8_7658064_01_4c_SE_20170608180439.jpg

Eller om muttern sitter på blandaren som på vanliga duschblandare och de har gängat rören ut från väggen ....Vad tror panelen?

• Kromad köksblandare FM Mattsson 160 c-c med böjd pip och två vred för varmt och kallt vatten.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.