3 424 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Blandare med handdusch
Hej!
Snart är det dags för köksrenovering och jag har nu kommit till val av blandare. Vi vill ha en handdusch till diskhon men vet inte riktigt vad vi ska välja.
Alternativen är följande:
Blandare (Blanco Filo) med utdragbart duschmunstycke i pipen
http://www.blancosverige.com/product.asp?ID=179
eller
En vanlig blandare och en separat handdusch vid sidan om
http://www.blancosverige.com/product.asp?ID=289
Är det någon som har erfarenhet av handduschar? Rasslar det mycket om dom när man drar ut dom? Är dom enkla att hantera?
Snart är det dags för köksrenovering och jag har nu kommit till val av blandare. Vi vill ha en handdusch till diskhon men vet inte riktigt vad vi ska välja.
Alternativen är följande:
Blandare (Blanco Filo) med utdragbart duschmunstycke i pipen
http://www.blancosverige.com/product.asp?ID=179
eller
En vanlig blandare och en separat handdusch vid sidan om
http://www.blancosverige.com/product.asp?ID=289
Är det någon som har erfarenhet av handduschar? Rasslar det mycket om dom när man drar ut dom? Är dom enkla att hantera?
Hej
Jag har en Blanco wega-s och är jättenöjd, både stråle och duschstril är inbyggt i handtaget växlas med en knapptryckning uppe på handtaget.
Slangen är i vävförstärkt plast /gummi så den är tyst när man drar ut den.
Den är helt suverän när man diskar plåtar och stora kastruller.
Nackdelen är att barnen gärna spolar på mer ställen än ner i vasken =(((
Mvh Jens
Jag har en Blanco wega-s och är jättenöjd, både stråle och duschstril är inbyggt i handtaget växlas med en knapptryckning uppe på handtaget.
Slangen är i vävförstärkt plast /gummi så den är tyst när man drar ut den.
Den är helt suverän när man diskar plåtar och stora kastruller.
Nackdelen är att barnen gärna spolar på mer ställen än ner i vasken =(((
Mvh Jens
Vi har valt en från Grohe:
http://www.grohe.se/t/116_11507.html
Verkar sjysst...kollat runt en del och vi föll för den.

http://www.grohe.se/t/116_11507.html
Verkar sjysst...kollat runt en del och vi föll för den.
Vi har Blancon (Master-S Duo), mycket elegant och bra.
http://www.armaturen-online.com/
390 ...
/jbr
http://www.armaturen-online.com/
390 ...
/jbr
Hade handdusch i tidigare kök. Det var sådär. Ganska bra när man sköljer av plåtar o stora kastruller, men man fick vara försiktig så det inte skvätte överallt, vilket är lätt hänt med en plåt på högkant i hon.
Nu har vi ingen handdusch, men däremot en djup, stor ho, 40x50cm, som alla plåtar o stora kastruller går ner i. Behovet av en handdusch har då helt försvunnit.
Tänk på att om man har handdusch så är det krav på en högre IP-klass på lampor, eluttag och spottar som sitter i närheten av handduschen.
Nu har vi ingen handdusch, men däremot en djup, stor ho, 40x50cm, som alla plåtar o stora kastruller går ner i. Behovet av en handdusch har då helt försvunnit.
Tänk på att om man har handdusch så är det krav på en högre IP-klass på lampor, eluttag och spottar som sitter i närheten av handduschen.
Tack för era svar!
Vi ska ha en stor ho; 40x50 eller 55 cm.
Jag hade inte en tanke på detta med elen och ip-klass.
Kanske vi skippar handdusch/utdragbar dusch, vi har ju små barn som gillar vattenlekar...
Vi ska ha en stor ho; 40x50 eller 55 cm.
Jag hade inte en tanke på detta med elen och ip-klass.
Kanske vi skippar handdusch/utdragbar dusch, vi har ju små barn som gillar vattenlekar...
Klicka här för att svara