Köpte för ett bra tag sedan en blandare med tak- och handdusch med cc150, därför byggdes badrummet med just cc150. Nu när duschen skulle monteras visar det sig att blandaren är skev och allting blir helt snett. Har inga kontaktuppgifter för att kontakta säljaren och det är dessutom 1 ½ år sedan. Därför söker jag nu en annan blandare med takdusch-anslutning, som är cc150. Hittar bara Mora Classic och det är inte riktigt vår grej. Finns det några andra eller måste vi leta utomlands?

Hittade några nu...

Bauhaus har en hel del. Strand också. Finns säkert ännu fler.

Hemmakatten
HansGrohe har flera (termostat)blandare med cc150 som även går att köpa i Sverige.

svedbergs kör väl med 150-måttet också. Dom har några rätt snygga och moderna varianter, tycker jag...

Tackar, har flera alternativ nu. Om jag bara kunde få min nuvarande blandare att fungera så att jag slipper köpa en ny takdusch. :S

Excentriska kopplingar då?!

Vi har böjt till blandaren så att den passar och det ser inte alltför illa ut. Inte monterat allting ännu men en provmontering visade att takduschen blev rak åtminstone. Så antagligen kommer det att funka nu.

Ok, om jag fattat dig rätt så är det anslutningen till röret som går upp till takduschen som blivit transportskadad och sned? HansGrohe?!

Om det blir skevt så följer det ju med en distansbricka till övre infästningen till takduschen som kanske hade fixat till skevheten?!

Nej det var ena vattenanslutningen som var sned.

Åfan. Udda.

Får man fråga vad det var för skitblandare du köpt?!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.