Termostaten på den här blandaren har slutat fungera.
Någon som har en idé om märke eller modell?

/Lars

• Närbild av en duschblandare fäst vid kakelvägg med termostatknopp, vattendroppar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tapwell, twm7200 eller något liknande paket skulle jag tro, skicka bilden till dem så skickar de nog ett bra svar

Tackar för svaret!
Tror du man kan få tag på en ny termostat till en sådan? Var?

mvh,
/Lars

L larsorust skrev:
Tackar för svaret!
Tror du man kan få tag på en ny termostat till en sådan? Var?

mvh,
/Lars
Comfort kedjan har tapwell, vet inte om te.x rinkabyrör osv oxå har det.

Du verkar otroligt insatt. Vad tror du om denna? Hittar ingen motsvarande utan "lång pinne" den vi har nu har inte det och plasten i den vi har är mer bronsfärgad. Hittar inga modelnummer på den förutom att det står "5701 9 H188" på kopparpinnen.
TAck,
/Lars

Beskrivning

Tapwell Termostatinsats för BIT/TVM serien "Lång Pinne"

TVM

• TVM2200-160 Krom
  • TVM7200-160 Krom
  • TVM7300-160 Krom
BIT

• BIT169-160 Krom
  • BIT020-160 Krom

• Termostatinsats för BIT/TVM serier med kromfinish och lång kopparpinne från VVShome.se.
    Skapa konto
Kanske är en brillio, va ett par år sedan jag sålde tapwell grejer, men annars maila dem, de brukar vara väldigt hjälpsamma. Tapwell termostatinsats Birillo för blandare visas på e-handelssajt med artikelnummer ZVIT060kort.
Skapa konto

Jag har pratat med Tapwell idag och mycket riktigt de var hjälpsamma. De skickar en ny termostatinsats GRATIS!
SNYGGT JOBBAT TAPWELL - EN ELOGE!

och inte minst ett STORT TACK för hjälpen Glogs.

/Lars

Gott att höra, tänkte nästan att de skulle skicka en gratis men vill inte ge falska förhoppningar, när jag sålde tapwell så tyckte jag alltid de hade en väldigt sund inställning till sina kunder och mycket goodwill.

Fick också en gratis termostat till en nästan 10 år gammal tapwell för nått år sen. Riktigt bra service.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.