3 951 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Blanda trådlöst och trådbundet nätverk?
är det därför jag har telia hemma???
Lite dyrare med telia, men det funkar alltid, bra service om man har dom som operatör..
Tröttnat på skit som inte fungerar...
Lite dyrare med telia, men det funkar alltid, bra service om man har dom som operatör..
Tröttnat på skit som inte fungerar...
Funderar på att gå över till Telia när min bindningstid går ut i maj,
Har du TV via telia också, funderar på om detta är ett bra val, verkar vara ett bra utbud till "rätt" pris?
Är det Telia surfa smart du har?
Annars måste jag säga att BBB har varit väldigt driftsäkert de sju år jag haft det.
Emil
Har du TV via telia också, funderar på om detta är ett bra val, verkar vara ett bra utbud till "rätt" pris?
Är det Telia surfa smart du har?
Annars måste jag säga att BBB har varit väldigt driftsäkert de sju år jag haft det.
Emil
Detta är egentligen både en fördel och en nackdel som BBB gör det. för en vanlig hemanvändare är det ointressant egentligen med dessa publika IP, men för mer avancerade användare är det guld värt. Det enklaste förslaget att åtgärda problemet finns redan i tråden. Anslut en extra router och kör ALLT genom den. alternativt byt ut det modem/router som kom med leveransen mot ett med helt konfigurerbara inställningar.
I detta fall då inga olika publika IP är aktuella bör vilken router som helst kunna anslutas med dess WAN-port, och allt annat kan gå via LAN alt WLAN och styras via DCHP i routern. (Tekniskt svar ja, svårt nej. har bara lite bråttom när jag skriver detta)
I detta fall då inga olika publika IP är aktuella bör vilken router som helst kunna anslutas med dess WAN-port, och allt annat kan gå via LAN alt WLAN och styras via DCHP i routern. (Tekniskt svar ja, svårt nej. har bara lite bråttom när jag skriver detta)
Klicka här för att svara