Hej..
Jag ska koppla ihop lite vatten grejer här hemma.. bl.a. så ska jag koppla in en hydroforpump.. där måste jag koppla sugsidan med en vinkel..
Där kommer mitt problem.. har letat överallt för att hitta en vinkel i plast för pemslang i ena ändan och invändig R25gänga i andra ändan.. det verkar dock omöjligt att hitta..
Har letat över allt..
Idag så pratade jag med en försäljare som gav mig grejer som skulle funka..
En plastböj enligt tidigare mått, men med utvändig gänga.
Han sa använd denna och sedan ta denna stålmuffen, så kommer det funka.
Dock var jag lite skeptisk, då jag har plastgänga på hydroförpumpen..
Har nånstan långt bak i huvudet att man aldrig ska blanda stål och plastkopplingar..
Är inte risken väldigt stor att plastgängorna går sönder vid minsta lilla "snesteg" ?
Jag ska koppla ihop lite vatten grejer här hemma.. bl.a. så ska jag koppla in en hydroforpump.. där måste jag koppla sugsidan med en vinkel..
Där kommer mitt problem.. har letat överallt för att hitta en vinkel i plast för pemslang i ena ändan och invändig R25gänga i andra ändan.. det verkar dock omöjligt att hitta..
Har letat över allt..
Idag så pratade jag med en försäljare som gav mig grejer som skulle funka..
En plastböj enligt tidigare mått, men med utvändig gänga.
Han sa använd denna och sedan ta denna stålmuffen, så kommer det funka.
Dock var jag lite skeptisk, då jag har plastgänga på hydroförpumpen..
Har nånstan långt bak i huvudet att man aldrig ska blanda stål och plastkopplingar..
Är inte risken väldigt stor att plastgängorna går sönder vid minsta lilla "snesteg" ?
Vill och vill..S3 skrev:
Gängan på hydroforpumpen är plast..
Allt e på plats nu iallafall.. o det funkade bra..
Dock så var det väldigt lätt att dra muffen snätt när man haft på gängtejp märkte jag.. man fick va riktigt försiktig..
denna typ av vikel använde jag..

Klicka här för att svara
