Såg i installationsanvisningen för Wafix PP att detta system inte får blandas med andra fabrikat. Är det något som alla tillverkare säger eller är Wafix inte kompatibelt med övriga fabrikat? Eftersom jag har en benägenhet att panikhandla delar på Biltema/Jula så vill jag inte låsa in mig på ett system som jag inte kan få tag i delar till enkelt och snabbt. Länk till installationsanvisning:
http://se.wavin.com/web/download?uuid=0a0a8cb8-4920-46cc-a5eb-c372c9af934c

Krilleman
Blanda avloppsdelar från olika fabrikat görs dagligen av både markarbetare, rörpulare, hemmapulare.

Man tager vad man haver helt enkelt på dom olika jobben man åker på. Större byggen kör man ju alltid samma fabrikat på. Men ska man tex skära in ett gren hos en kund så får man 99% av gångerna det fabrikatet som grossisten har på hylla.

I grunden så handlar det nog om att tillverkaren vill att du köper allt matriel från dom.

Har samma erfarenhet som krilleman att det blandas friskt.

Nu senast så kompletterade jag med lite pryttlar från byggmax.
Hade redan en del wavin och pipelife liggande som användes..

Tyckte dock att det var mycket gjutskarv på byggmax grejerna..
Lite drag med stridsmoran så var det slätt och fint.. :thumbup:

Personligen så gillar jag wavin bäst pga deras dubbelläpp på gummitätningen.

Dåså, som jag misstänkte då. Då kan jag köra på wafix delar. Tackar!

Som sagt inget problem, däremot så har jag flera gånger haft ett mindre h-vete att använda delar från Bauhaus (nått tyskt märke tror jag) tillsammans med andra fabrikat. Det har varit ett elände att tex. få på en Bauhausmuff på ett rör från tex. Pipelife utan rätt mycket våld.

mexitegel skrev:
Som sagt inget problem, däremot så har jag flera gånger haft ett mindre h-vete att använda delar från Bauhaus (nått tyskt märke tror jag) tillsammans med andra fabrikat. Det har varit ett elände att tex. få på en Bauhausmuff på ett rör från tex. Pipelife utan rätt mycket våld.
Bauhaus rör är inte godkända för ingjutning sist jag tittade på dem. kan vara värt att ha i tanken..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.