Jag tänker göra en bänkskiva med microbetong på köksbänken. Vi funderar på för att få en "glimmereffekt" att blanda i någon typ av metallflakes. Samtidigt är jag tveksam, funderasm på om det kommer att fungera. Också om det blir någon effekt av det?
Någon är som har gjort något liknande? I så fall, hur blev det? Eller andra funderingar.
Som jag läst så ska ju ytan slipas för att få den jämn, slät och porfri. För att sedan ytbehandlas med någon form av "olja".
Kommer flaksen att sticka upp, så det inte blir en jämna och tät yta?