Inga som helst.... :D Men det kan jag inte med något annat material heller... ;)

Och notera att, jag har sagt det förut, inte teak inne i duschen...i vårt duschrum är det mycket sällan och oftast ganska lite vatten utanför själva duschutrymmet... ;)

....behöver inte vara krigare för att försvara...  :)

Lill skrev:
Inga som helst.... :D Men det kan jag inte med något annat material heller... ;)
Jodå, det kan du.
Med vanliga hederliga klinkers.
Eller t.o.m en plastmatta.

Ingen av er har småbarn eller tonåringar, va?

Köp vad ni vill, mina vänner. "You've been warned", som det heter i amerikanska filmer. 8)

Different strokes for different folks... ;)

(som dom inte brukar säga i amerikanska filmer)

. ;)...dessutom vet jag ALLT om barn och tonåringar.... ;)

Bättre sent än aldrig.

Jag går i samma tankar som joen1 gjorde i april.
Är du någon erfarenhet rikare nu?

Om det ligger golvvärme i badrummet, vad blir kontentan då?
Borde inte den värmen göra att fukten som eventuellt tränger ner avdunstar i blygsam takt?

Är det ingen som har gjort detta?

Jag hade tänkt att lägga ett teak golv med "mattor" av klinker där det blir som blötast.
Duschutrymmet får bli helkaklat.

Erfarenheter någon?

Jag tycker att det låter som en trevlig heminredningsidé. Trä är ju mjukt och varmt och jag skulle gärna ha det i mitt badrum också.

Om träribborna skall skruvas/spikas i underlaget får man ganska mycket pyssel med att få alla dessa spetsar ner genom tätskiktet täta. Silicon i skruvhålen? Hur garantera att det blir tätt?

Såg ett inredningsprogram på TV där man lade in lösa trätrallar i hela badrummet. De var knappt en meter stora i kvadrat. Lösa trallar kan man ju lyfta upp och vädra under och ställa ut i solen så de torkar ordentligt. Gör man de lite glesa vädrar de sig själva i viss mån.

Eftersom alla firmor som lägger in skeppsgolv förespråkar skruvning/spikning så bör det förmodligen skruvas.

Genomträngning i tätskiktet hade jag helt missat :-[
Frågan är hur dettta kan lösas?

Lycka till... ;)

Jag har sett samma lösning som Lilla-Vargen med trätrallar i ek eller björk. Det finns jättesnygga som inte alls påminner om utetrall. Svedbergs har några små i sin katalog tillsammans med ett badrum i naturfärger. Jag tycker det blir jättesnyggt och en bra "teknisk" lösning. Dessutom är det lätt att ändra på rummets utseende om man tröttnar.
Kanske kan ni designa era egna trallar så får ni ett unikt utseende.

Låter för övrigt som man skall kontakta en fackman för att få bukt med frågan...i alla fall för att höra deras synpunkt och om det är möjligt - hur man löser det.

Lycka till,

anna

Verkar som om det skall läggas flytande i alla fall...
Badrummet som var med i Plaza blev jag helt såld på.

Gammal tråd men jag funderar på att göra samma sak. Det är bland det snyggaste du kan göra. I Danmark har de lite längre erfarenhet av området och en av de mer erkända tillverkarna har information här: http://www.triptrap.dk/dk/floorings/Trae_i_vaadrum.asp

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.