4 265 läst ·
42 svar
4k läst
42 svar
Blanda kakel och trägolv i badrum
Inga som helst....
Men det kan jag inte med något annat material heller... 
Och notera att, jag har sagt det förut, inte teak inne i duschen...i vårt duschrum är det mycket sällan och oftast ganska lite vatten utanför själva duschutrymmet...
....behöver inte vara krigare för att försvara...
Och notera att, jag har sagt det förut, inte teak inne i duschen...i vårt duschrum är det mycket sällan och oftast ganska lite vatten utanför själva duschutrymmet...
....behöver inte vara krigare för att försvara...
Bättre sent än aldrig.
Jag går i samma tankar som joen1 gjorde i april.
Är du någon erfarenhet rikare nu?
Om det ligger golvvärme i badrummet, vad blir kontentan då?
Borde inte den värmen göra att fukten som eventuellt tränger ner avdunstar i blygsam takt?
Jag går i samma tankar som joen1 gjorde i april.
Är du någon erfarenhet rikare nu?
Om det ligger golvvärme i badrummet, vad blir kontentan då?
Borde inte den värmen göra att fukten som eventuellt tränger ner avdunstar i blygsam takt?
Jag tycker att det låter som en trevlig heminredningsidé. Trä är ju mjukt och varmt och jag skulle gärna ha det i mitt badrum också.
Om träribborna skall skruvas/spikas i underlaget får man ganska mycket pyssel med att få alla dessa spetsar ner genom tätskiktet täta. Silicon i skruvhålen? Hur garantera att det blir tätt?
Såg ett inredningsprogram på TV där man lade in lösa trätrallar i hela badrummet. De var knappt en meter stora i kvadrat. Lösa trallar kan man ju lyfta upp och vädra under och ställa ut i solen så de torkar ordentligt. Gör man de lite glesa vädrar de sig själva i viss mån.
Om träribborna skall skruvas/spikas i underlaget får man ganska mycket pyssel med att få alla dessa spetsar ner genom tätskiktet täta. Silicon i skruvhålen? Hur garantera att det blir tätt?
Såg ett inredningsprogram på TV där man lade in lösa trätrallar i hela badrummet. De var knappt en meter stora i kvadrat. Lösa trallar kan man ju lyfta upp och vädra under och ställa ut i solen så de torkar ordentligt. Gör man de lite glesa vädrar de sig själva i viss mån.
Jag har sett samma lösning som Lilla-Vargen med trätrallar i ek eller björk. Det finns jättesnygga som inte alls påminner om utetrall. Svedbergs har några små i sin katalog tillsammans med ett badrum i naturfärger. Jag tycker det blir jättesnyggt och en bra "teknisk" lösning. Dessutom är det lätt att ändra på rummets utseende om man tröttnar.
Kanske kan ni designa era egna trallar så får ni ett unikt utseende.
Låter för övrigt som man skall kontakta en fackman för att få bukt med frågan...i alla fall för att höra deras synpunkt och om det är möjligt - hur man löser det.
Lycka till,
anna
Kanske kan ni designa era egna trallar så får ni ett unikt utseende.
Låter för övrigt som man skall kontakta en fackman för att få bukt med frågan...i alla fall för att höra deras synpunkt och om det är möjligt - hur man löser det.
Lycka till,
anna
Gammal tråd men jag funderar på att göra samma sak. Det är bland det snyggaste du kan göra. I Danmark har de lite längre erfarenhet av området och en av de mer erkända tillverkarna har information här: http://www.triptrap.dk/dk/floorings/Trae_i_vaadrum.asp
Klicka här för att svara