4 265 läst ·
42 svar
4k läst
42 svar
Blanda kakel och trägolv i badrum
Sida 1 av 3
Jag tycker som joen1- det är jättesnyggt!
Ialla inspirationstidningar om badrum finns kombinationen med, men jag har aldrig sett det live i någon badrumsbutik...hmmmm konstigt!
Frågan är bara somsagt om det är praktiskt....
Trämaterialet som används på golvet i båtar är supersnyggt det borde ju tåla vatten, men det ska tydligen vara väldigt dyrt- smakar det så kostar det ju... (oftast!)
lajbanson, vi har väl detta forum för att hjälpa varandra...om alla skulle ringa till experter/butiker/hantverkare/författare av artiklar så skulle vi ju inte behöva detta trevliga forum...*ler*
Jag har minne av att också ha sett detta i någon tidning. Fick för mig att det var i Vi i Villa och försökte hitta artikeln på deras hemsida, men lyckades inte.
Ska du ha trägolv i badrummet förmodar jag att det är teak som gäller och att du ska ha fuktspärra på samma sätt som om du kaklar (minst!). Teak används ju på båtar eftersom det tål vatten bättre än andra träslag, så det borde ju funka även i badrum (fast att lägga det precis i duschen vore nog inte så klokt...)
Om jag var du skulle jag ta kontakt med någon fackman för att få reda på mer om detta.
Ska du ha trägolv i badrummet förmodar jag att det är teak som gäller och att du ska ha fuktspärra på samma sätt som om du kaklar (minst!). Teak används ju på båtar eftersom det tål vatten bättre än andra träslag, så det borde ju funka även i badrum (fast att lägga det precis i duschen vore nog inte så klokt...)
Om jag var du skulle jag ta kontakt med någon fackman för att få reda på mer om detta.
Emyra:
Jag såg artikel i vi i villa men det var mest för vardags rum och kök.
För i de tidningar som jag har tittat så använder de alla sorters träslag. Frågan är om man kan lacka eller dyl. Fast det blir säkert mycket underhåll men det är det värt.
Jag skall spåna vidare lite så återkommer jag vad som finns.
M.V.H
Jörgen
Kallas inte det trägolv som beskrivs här skeppsgolv?
Tycker mig minnas en tråd om detta.
En kollega har det i sitt kök. Tjuuusigt. Men inte billigt.
Vad är det för fel på heltäckningsmatta i badrummet?
Har haft det i 10 år nu... varmt om tassarna och i rätt kulört trollas allt damm bort
/Berit
Tycker mig minnas en tråd om detta.
En kollega har det i sitt kök. Tjuuusigt. Men inte billigt.
Vad är det för fel på heltäckningsmatta i badrummet?
Har haft det i 10 år nu... varmt om tassarna och i rätt kulört trollas allt damm bort
/Berit
Jag har nyligen läst någonstans om teak (odlad och inte regnskog) som användes i badrum. Teak är ju mycket olja i själva träet så det fungerade mycket bra...dock ej i duschen..varmt och gott och dessutom mjukt är det ju också ...åsså snyggt då...men dyrt.. :-/
Lill skrev:
Det är så dyrt att vi egentligen inte borde ha råd med det alls - det är ju regnskog!!! >