Jag drog ut en säck på 50m häck, nu klagar grannen och säger jag kommer bränna sönder häcken så den total dör, stämmer detta?
Bör jag kratta bort allt som ligger nu? Kom ju massor i löven och överallt, men de mesta ligger ju på marken.

Tacksam för snabba svar.
 
F
Zenon Zenon skrev:
Jag drog ut en säck på 50m häck, nu klagar grannen och säger jag kommer bränna sönder häcken så den total dör, stämmer detta?
Bör jag kratta bort allt som ligger nu? Kom ju massor i löven och överallt, men de mesta ligger ju på marken.

Tacksam för snabba svar.
Fram med vattenslangen och vattna ner så kornen ligger på marken. Och ge dom vatten så det går ner lite.

Inte fan skall du behöva kratta bort det.
 
Är det en nysatthäck? Väldig skillnad om de är en nysatt eller etablerad häck. En etablerad häck tar inte skada av blåkorn på toppen.
 
Om du läser på informationen som står på säcken så får du veta hur mycket den innehåller, dessutom står det till hur stor yta innehållet räcker. Jämför med ytan för din häck och du har svaret.
För övrigt är det inte särskilt bra för vilken växt det än må vara att få en stor kvävegiva så här sent på säsongen. Kan orsaka för stor tillväxt som sedan inte hinner avvintra i tid och därmed drabbas av frostskador.
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Om du läser på informationen som står på säcken så får du veta hur mycket den innehåller, dessutom står det till hur stor yta innehållet räcker. Jämför med ytan för din häck och du har svaret.
För övrigt är det inte särskilt bra för vilken växt det än må vara att få en stor kvävegiva så här sent på säsongen. Kan orsaka för stor tillväxt som sedan inte hinner avvintra i tid och därmed drabbas av frostskador.
Åååå nu blir jag lite ledsen ”så här sent på säsongen....” sommaren har ju knappt börjat.
 
M
tttomten TomasJor skrev:
Åååå nu blir jag lite ledsen ”så här sent på säsongen....” sommaren har ju knappt börjat.
För häcken så är det sent - den startade sin säsong i Mars :D
 
Claes Sörmland
Gödsling sker lämpligen när vid regnen strax före häcken bryter så om det inte är måbär lär det handla om mitten av maj detta år för Västmanland. Man brukar säga att gödsling kan ske fram till midsommar så nu i dagarna var väl ungefär sista chansen denna säsong.
 
F
Sluta krångla. Nu är redan gödslet ute och inget ”messersmittande” i världen kommer att ändra på det. Vattna ner skiten bara.
 
  • Gilla
morgi och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.