7 099 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Blåkorn. ??
Jag drog ut en säck på 50m häck, nu klagar grannen och säger jag kommer bränna sönder häcken så den total dör, stämmer detta?
Bör jag kratta bort allt som ligger nu? Kom ju massor i löven och överallt, men de mesta ligger ju på marken.
Tacksam för snabba svar.
Bör jag kratta bort allt som ligger nu? Kom ju massor i löven och överallt, men de mesta ligger ju på marken.
Tacksam för snabba svar.
Fram med vattenslangen och vattna ner så kornen ligger på marken. Och ge dom vatten så det går ner lite.Zenon skrev:
Inte fan skall du behöva kratta bort det.
Om du läser på informationen som står på säcken så får du veta hur mycket den innehåller, dessutom står det till hur stor yta innehållet räcker. Jämför med ytan för din häck och du har svaret.
För övrigt är det inte särskilt bra för vilken växt det än må vara att få en stor kvävegiva så här sent på säsongen. Kan orsaka för stor tillväxt som sedan inte hinner avvintra i tid och därmed drabbas av frostskador.
För övrigt är det inte särskilt bra för vilken växt det än må vara att få en stor kvävegiva så här sent på säsongen. Kan orsaka för stor tillväxt som sedan inte hinner avvintra i tid och därmed drabbas av frostskador.
Åååå nu blir jag lite ledsen ”så här sent på säsongen....” sommaren har ju knappt börjat.A Abies koreana skrev:Om du läser på informationen som står på säcken så får du veta hur mycket den innehåller, dessutom står det till hur stor yta innehållet räcker. Jämför med ytan för din häck och du har svaret.
För övrigt är det inte särskilt bra för vilken växt det än må vara att få en stor kvävegiva så här sent på säsongen. Kan orsaka för stor tillväxt som sedan inte hinner avvintra i tid och därmed drabbas av frostskador.
Gödsling sker lämpligen när vid regnen strax före häcken bryter så om det inte är måbär lär det handla om mitten av maj detta år för Västmanland. Man brukar säga att gödsling kan ske fram till midsommar så nu i dagarna var väl ungefär sista chansen denna säsong.
Klicka här för att svara