2 126 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Black & Deckers dåliga garantiansvar
Förra sommaren köpte jag en Blck & Decker Grästrimmer GL350 på Bauhaus. Efter endast 5minuter så var tråden slut för den matade fram tråd hela tiden. Åkte tillbaka med den och fick direkt en ny. Den fungerade och körde inte slut på tråden direkt. För ett par veckor sedan tog jag tar fram den efter vintern för att trimma. Hinner köra ca 10minuter innan huset med spolen ramlar av. När jag plockar upp det ser jag att ett av fästena är av. Ytterliggare en maskin som gått sönder.
Skickar då ett mail till Black & Decker och frågar vad jag ska göra. Börjar bli lite trött på att maskinerna går sönder hela tiden. Trodde det var bättre kvalitet än den noname maskin som jag haft flera år innan.
Tyvärr har jag inte kvar kvittot längre så då blir det ju lite svårare att gå till Bauhaus för att få hjälp. Trodde då att Black & Decker skulle lösa det snabbt och smidigt även utan kvitto. Dom kan ju gå på serienummer. Men icke. Hela mailkonversationen är väldigt fåordig och kundovänlig från deras sida och dom tjatar hela tiden om att jag måste ha kvitto för att få hjälp. Tillslut så ger dom med sig och skickat en reservdel. Men dessvärre så skickar dom fel del, för den passar inte till min maskin. När jag då mailar tillbaka för att påtala att dom skickat fel del, så får jag bara till svar att om du har kvitto så kan vi lösa detta snabbt.
Genom att kolla på serienummer så skulle dom kunna se när trimmern är tillverkad och se hur gammal den är. Men dom tjatar hela tiden om kvitto.
Deras bemötande är det sämsta jag varit med om från ett företag. Dom tar inget som helst anvar för sina produkter.
Jag lägger ut detta här för att varna folk hur dåliga Black & Decker är på garantiärenden. Sånt här bemötande tycker jag inte hör hemma hos ett seriöst företag.
Nån som har tips på hur jag ska gå vidare?
/Niclas
Skickar då ett mail till Black & Decker och frågar vad jag ska göra. Börjar bli lite trött på att maskinerna går sönder hela tiden. Trodde det var bättre kvalitet än den noname maskin som jag haft flera år innan.
Tyvärr har jag inte kvar kvittot längre så då blir det ju lite svårare att gå till Bauhaus för att få hjälp. Trodde då att Black & Decker skulle lösa det snabbt och smidigt även utan kvitto. Dom kan ju gå på serienummer. Men icke. Hela mailkonversationen är väldigt fåordig och kundovänlig från deras sida och dom tjatar hela tiden om att jag måste ha kvitto för att få hjälp. Tillslut så ger dom med sig och skickat en reservdel. Men dessvärre så skickar dom fel del, för den passar inte till min maskin. När jag då mailar tillbaka för att påtala att dom skickat fel del, så får jag bara till svar att om du har kvitto så kan vi lösa detta snabbt.
Genom att kolla på serienummer så skulle dom kunna se när trimmern är tillverkad och se hur gammal den är. Men dom tjatar hela tiden om kvitto.
Deras bemötande är det sämsta jag varit med om från ett företag. Dom tar inget som helst anvar för sina produkter.
Jag lägger ut detta här för att varna folk hur dåliga Black & Decker är på garantiärenden. Sånt här bemötande tycker jag inte hör hemma hos ett seriöst företag.
Nån som har tips på hur jag ska gå vidare?
/Niclas
Helt omöjligt för någon tillverkare att hålla koll på när såna prylar är sålda.
Kan gå lång tid mellan varans produktionsdag och den faktiska försäljningen hos handlaren.
Dessutom är det handlaren som har garantiansvar, inte tillverkaren. Det är därför handlaren tjänar pengar på varan.
Med såna här prylar är det inte ovanligt att handlaren tjänar mer än tillverkaren.
Jag förstår tjatet om kvitto, annars blir det ohållbart. Bauhaus har väl 5 års garanti på elverktyg ? Det är värt att spara kvittot, även om jag själv är väldigt dålig på det.
Mvh
Kan gå lång tid mellan varans produktionsdag och den faktiska försäljningen hos handlaren.
Dessutom är det handlaren som har garantiansvar, inte tillverkaren. Det är därför handlaren tjänar pengar på varan.
Med såna här prylar är det inte ovanligt att handlaren tjänar mer än tillverkaren.
Jag förstår tjatet om kvitto, annars blir det ohållbart. Bauhaus har väl 5 års garanti på elverktyg ? Det är värt att spara kvittot, även om jag själv är väldigt dålig på det.
Mvh
Klicka här för att svara