Hejsan!

Köper tomt på onsdag och det är dags att bestämma sig för husleverantör. Har någon byggt med Björklidenhus? Vad har ni för erfarenhet av dem?

Jag har byggt ett Björklidens garage. Bra kvalitet och prisvärt.

Vad härligt att höra. Prisvärt och kvalitet är det vi eftersträvar när det gäller att välja leverantör och enteprenör.

Någon som byggt hus med Björklidenhus?

Är de inte helt nya i husbranchen? Jag hade inte hört att de också bygger hus förrän jag såg den här tråden och hittade en hemsida. En hemsida som för övrigt inte var klar än. Men husen ser trevliga ut och jag är nyfiken på fortsättningen!

jag är nästan säker på att björkliden garage är ett annat företag...

Företaget ligger utanför Enköping och har funnits flera år i alla fall. De säger att de har byggt ca 40 hus 2003 och säkert något liknade 2004. Om det finns någon annan firma med liknande namn som levererar garage vet jag inte. Hoppas att det är samma som levererade garaget till dig som beskrev dem som "bra kvalitet och prisvärda". Vi väntar på kalkyl och skisser från deras arkitekt i morgon. Spännande.

Nu har jag forskat lite i saken och det är ju inte alls samma företag! Björklidens Materialaffär säljer garage i byggsats. Det ligger i Sölvesborg i Skåne. Icke att förväxla alltså :).

Det verkar oroväckande att ingen svarar på min fråga. Undrar om det finns några som byggt med dem. Fick en offert idag... inte i vår budget direkt. Får leta vidare efter andra. Kanske satsar på lösvirke i stället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.