Om 2 veckor så får jag leverans av takstolarna, har en infälld stålbalk HEA220 där takstolsleverantören har ritat in att underramen skall förbindas med balkstroppar. De balkstroppar som säljs förutsätter ett flänsmått på max 200mm och mina balkar har 220mm. Någon som har använt balkstroppar på stålbalkar större än 200mm? Tips mottages gärna.

Be konstruktören om en produkt som uppfyller det dom föreskrivit. Finns en risk annars att du letar efter något som inte finns. Alternativt ringa till essve eller Gunnebo och fråga om dom tillverkar efter specialmått.

Har pratat med konstruktören och hon var fullt medveten att att det inte finns någon färdig produkt. Vi kom fram till att det blir LPP. Nu har jag iallafall det på mail från dem. :)

Ska du skarva takstolarna på plats eller kommer de färdiga?
Jag har en liknande lösning på mina takstolar men med en lite högre balk, så där la takstolstillverkaren in en förhöjning lokalt för urtaget. Syns uppe till höger.

• Inredning av vind med synliga takstolar, isoleringsmaterial och träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina takstolar kommer färdiga (redan kapade). Balken kommer att vara helt infälld i golvet. Har beställt dragband, och skall bocka till egna balkstroppar. :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.