Tänkte bygga liten stuga 6x10 m. Jag funderar på 220x 45 reglar i bjälklag upphängda i balskor. Är det ok?
 
6m frihängande och inga bärlinor? Inga innerväggar? Du måste nog räkna lite på det….
 
Larsa Larsa skrev:
6m frihängande och inga bärlinor? Inga innerväggar? Du måste nog räkna lite på det….
Det blir en bärlina i mitten så varje golvregel blir ca: 3 m upphängda i balskor.
 
Kolla byggbeskrivningar.se, dom har ett räkneprogram. Men med cc60 borde 45x220 c14 funka
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.