OpiMaza
Hej
Har nu stött på att jag ska betala en sak med bitcoins och skaffat mig en "plånbok" men hur i hela friden sätter jag in pengar där.
Trodde att jag kunde koppla mitt mastercard som jag gör med paypal, payson osv?
 
Bitcoin är en ingen officiell valuta. Det går inte idag att automatiskt växla till det genom sitt visa/mastercard.
Du måste i stället köpa dina bitcoins först:
http://www.bitcoin.se/kopa-bitcoins/

Kursen på bitcoins är väldigt instabil...
 
Dom jag förstått så finns endast en insättningsautomat idagslägt i Stockholm. :)
 
jerk skrev:
Dom jag förstått så finns endast en insättningsautomat idagslägt i Stockholm. :)
Som jag förstått det så är den bara inköpt, men inte ännu uppsatt. Detta pågrund av tillstånd saknas.
 
Insättningsautomat? Bitcoin genereras ju mha algoritmer och datorkraft.
 
OpiMaza
känns skapligt krångligt
 
Hur är det med nissarna som går runt i T-banan och säljer bitcoins då, är de bluffmakare som säljer falska mynt eller är det äkta vara?
 
Bitcoin är en digital valuta så att köpa 'mynt' förstår jag inte. Dess värde har pendlat mellan 4000-9000 dom senaste veckorna.
 
Redigerat:
Bitcoins bör man nog hålla sig borta från, dess värde är enbart baserat på spekulation, där av den extremt instabila kursen.
 
Håller med, om man inte köpte BTC för $17 styck i somras :)
 
Nu är jag inte helt insatt, men det finns väl bara en begränsad mängd bitcoins?
 
Ja, 20 miljoner, men varje bitcoin delas in i ett visst antal satoshis, minns dock inte hur många,men många är det.
 
Det finns inte så många trådar här på forumet som behandlar Bitcoins - så vi kanske ska väcka liv i denna, eller vad säger ni, dagen till ära när en Bitcoin blivit värd hela USD50.000,50 som högst någonsin... Vart ska detta ta vägen tro?
Har vi några Bitcoin-ianer här på forumet?
 
  • Wow
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Ja, intressant...

Såhär i efterhand ångrar jag ju att jag lade min datorkraft på att vika proteiner (Folding@home) istället för bitcoin när det dök upp...

Jag trodde dock att alla "kopior" som poppade upp skulle hålla nere värdet på bitcoins... Tji fick jag...
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Jag får nog anses överexponerad mot BC efter att ha köpt några för sisådär 10 år sedan, har tagit hem ett par hundra ggr pengarna men har en del kvar...
 
  • Gilla
Riemann och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.