Hej.
Har en Biomatic 20+ från 2006 som läcker vatten från tanken bakom displayen. Se bild.
I mitten sitter en pigg som är fjädrande innåt och om man trycker in den så kommer vatten ut, men nu tätar den ej ordentligt så det droppar. Vet någon vad denna har för funktion ?
Har en Biomatic 20+ från 2006 som läcker vatten från tanken bakom displayen. Se bild.
I mitten sitter en pigg som är fjädrande innåt och om man trycker in den så kommer vatten ut, men nu tätar den ej ordentligt så det droppar. Vet någon vad denna har för funktion ?
Jag har aldrig sett en panna sån med egna ögon men baserat placering skulle jag gissa att det är en avluftare.
lys in ordentligt och fotografera närbild och försök se om det liknar som när man ser ned i en bilventil (schraderventil) och tex. om röret är gängar invändigt.
scraderventiler finns i flertal utförande - inte bara just bildäcksventiler utan används tex. i kylanläggningars påfyllningsventiler mfl. i lite annan storlek och tex. med fler antal tätringar.
om det är schraderventil och insidan av röret är gängat så kan insatsen troligen bytas ut, gäller bara att få tag på rätt insats...
scraderventiler finns i flertal utförande - inte bara just bildäcksventiler utan används tex. i kylanläggningars påfyllningsventiler mfl. i lite annan storlek och tex. med fler antal tätringar.
om det är schraderventil och insidan av röret är gängat så kan insatsen troligen bytas ut, gäller bara att få tag på rätt insats...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför lyser den gröna lampan på min Biomatic 20+ innan den har tänt, och tänder gör den inte
Ved, Pellets, Flis -
Biomatic +20 (årsmod 2006) läcker vatten
Ved, Pellets, Flis -
Oljepanna (CTC 1200 Family) läcker olja och stannar
Olja & El -
Biomatic 20+
Ved, Pellets, Flis -
LG GR-L207QLSK Frys läcker vatten
Vitvaror